مراسم رونمایی از مستند «یزدان پرست» برگزار شد

به گزارش سفیرفیلم، مراسم اکران مستند «یزدان پرست» با حضور دانشجویان و اساتید و علاقمندان این شهید امروز دوشنبه ۳۱ فروردین ۹۴ در سالن شهید یزدان پرست دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

این مراسم که به همت بسیج دانشجویی و کانون فرهنگی دانشکده معماری برگزار شده بود، با پخش تیزر های این مستند و همچنین قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید. سپس مستند شهید یزدان پرست برای حاضران اکران شد. این مستند که محمدجعفر مستشرق آن را کارگردانی کرده است، اثری در مورد شهید یزدان پرست است که به منش اخلاقی و خاطرات زندگی این شهید بزرگوار می پردازد.

پس از اکران این مستند که مورد توجه حضار نیز قرار گرفت، سردار علیزاده فرمانده شهید یزدان پرست در زمان دفاع مقدس پشت تریبون قرار گرفت و از خصوصیات این شهید گرانقدر سخن گفت.

وی در سخنانش به  فضائل اخلاقی این شهید اشاره کرد و گفت: این شهید جزو اولین نفراتی بود که به منطقه کردستان سفر کرد و بعد از آن نیز منشا برکات زیادی برای منطقه شد.

علیزاده ادامه داد: شهید یزدان پرست چهره بسیار محبوبی بین مردم آن منطقه بود و حلّال بسیاری از مشکلات آنان بود که مستقیما با خود در میان می گذاشتند. آقاسعید یک جایگاه ویژه در قلب مردم داشت.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه ضمن اشاره به تعبد و بندگی شهید یزدان پرست وی را شخصیتی اهل تفکر خواند و گفت: شهید بسیار کم حرف بود اما هنگامی که سخن می گفت بسیار پخته و سنجیده سخن می گفت، نماز های اول وقت او هیچ وقت ترک نشد.

سردار علیزاده با بیان آخرین خاطره خود با شهید ادامه داد : من مرتبا با او دیدار و ملاقات داشتم و در آخرین روزهای سال ۷۱ با او تماس گرفتم که وی گفت با بچه های مستندساز روایت فتح قصد سفری دارد که در همان سفر آسمانی شد. خاطرم هست که در روز شهادت شهید آوینی و ایشان، تلویزیون با قطع برنامه های عادی خود از شهادت آنان سخن گفت و حال همه ما را دگرگون کرد.

فرمانده شهید یزدان پرست در پایان اضافه کرد: امیدوارم همه ما پیروان خوبی برای این شهید سعید باشیم.

در پایان مراسم نیز از محمدجعفر مستشرق کارگردان این مستند با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است شهید یزدان پرست در سال ۷۲ به همراه شهید آوینی در منطقه فکه به شهادت رسید و در بهشت زهرا در جوار شهید آوینی آرام گرفت.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *