تقاضای بیش از ۹۰ دانشگاه برای اکران مستند «چشم در برابر چشم»

به گزارش سفیرفیلم، با گذشت دو ماه از رونمایی مستند «چشم در برابر چشم» توسط سفیرفیلم، محمدرضا تاجدین، معاون عرضه این مرکز از استقبال بسیار گرم دانشجویان از این مستند در ترم جاری دانشگاهها خبر دادهاست.

تاجدین در همین رابطه گفت: اکران دانشجویی مستند «چشم در برابر چشم» بعد از رونمایی در دانشگاه تهران، در سراسر کشور آغاز شد و تاکنون ۹۳ دانشگاه تقاضای اکران خود را برای این مستند ثبت کرده اند. از این میان تاکنون ۳۵ اکران انجام شده است و ۱۲ اکران قطعی نیز طی روزهای اخیر در نوبت انجام است. باقی متقاضایان نیز به مرور تا انتهای سال تحصیلی اکران خود را انجام خواهند داد.

وی افزود: همچنین این مستند روز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در اکرانی ویژه با حضور فریدالدین حداد عادل و سیدمحمدعلی صدرینیا کارگردان مستند، با موضوع بررسی این پدیده شوم و مسائل حقوق بشری در ایران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. همچنین دانشگاههایی چون دانشگاه تهران، اصفهان، شیراز، اراک، لرستان، گیلان، یزد، مازندران، صنعتی همدان، تبریز، قزوین، مشهد، هرمزگان و… نیز تاکنون این مستند را به نمایش گذاشتهاند.

تاجدین خاطرنشان کرد: اکرانهای دانشگاهی این مستند تا خرداد ماه ۹۴ به مرور ادامه خواهد داشت و ما از فعالان دانشجویی دانشگاهها و نهادهای مردمی دعوت میکنیم با توجه به شانتاژهای دروغین دوباره رسانههای غربی بر موضوع حقوق بشر در ایران با اجرای نخستین حکم قصاص چشم در برابر چشم در ایران، با اکران این مستند سهمی در آگاهیبخشی و روشنگری افکار داشته باشند.

«چشم در برابر چشم» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا و تهیه کنندگی محمدحسین رضوی مستندی اجتماعی با موضوع پدیده شوم اسیدپاشی است که به بررسی ابعاد حقوق بشری قصاص چشم در برابر چشم و رفتار دوگانه رسانه های غربی در قبال این پدیده در ایران در سال های اخیر می پردازد. علاقمندان میتوانند برای اکران این مستند در دانشگاه خود به سایت سفیرفیلم و آدرس http://safirfilm.ir/ekran مراجعه کنند.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *