عده‌ای می‌خواهند امام(ره) را الگوی سازش عنوان کنند

به گزارش سفیرفیلم، مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نخستین اکران دانشگاهی مستند «روزهای خرداد» در دانشگاه اصفهان گفت: یک نکته‌ای که در ابتدا باید گفت این است که جامعه، مردم و جوانان ما در شرایط سختی قرار دارند و بسیاری از خواسته‌های مشروع و مطالبات به حق آنها براورده نمی‌شود.

 وی افزود: از جمله این مشکلات می‌توان به بیکاری، نگران آینده بودن و عدم تامین معیشت اشاره کرد.

 نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه در مورد چارچوب تصمیم‌گیری صحیح بیان داشت: لازمه یک تصمیم و قضاوت صحیح این است که اول اطلاعات دقیق، مرتبط و صحیح داشته باشیم. دوم اینکه این اطلاعات از حالت خام فرآوری شوند و با روش تحلیل اطلاعات پردازش شوند و در آخر باید نسبت به نتیجه و حاصل حب و بغض نداشته باشیم.

 کوچک‌زاده با طرح این پرسش که در فتنه ۸۸ چه اتفاقی افتاد، تصریح کرد: مستند روزهای خرداد مسائل را در قالب یک هنر بیان کرده است و البته باید توجه داشت که هنری مورد قبول است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی باشد.

 وی با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که «جنگ ما جنگ اسلام است، علیه تمام نابرابری‌ها، خوش‌گذرانی‌های مسئولین و حاکمان کشورهای اسلامی» گفت: باید توجه داشته باشیم که آل سعود نه به دلیل آل سعود بودن، بلکه به دلیل رفتارش، منفور است.

 این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وقتی مردم می‌بینند که شرایط زندگی آنها با شرایط زندگی که مسئولین دارند متفاوت است، و یک مسئول ارشد ۲۰ سال پیش شب تاسوعا به اسکی روی آب می‌رود؛ عصیان می‌کنند و صدای اعتراضشان بلند می‌شود.

کوچک‌زاده با اشاره مجدد به سخنان امام خمینی (ره) تصریح کرد: آیا شرایط کشور بیانگر اسلام ناب محمدی و اسلام پابرهنگان است، و پرچم داران آن مظلومین هستند؟

 نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: کسانی که مطالباتشان در این کشور به حق برآورده نشده است، حق اعتراض و فریاد دارند، اما اگر این فریادها از روی عصیان و عصبانیت تنها و بدون تعقل باشد، با کسانی هم صدا می‌شوند که همین عدالت را زیر پا گذاشته‌اند. اتفاقی که چند روز پیش رخ داد و دانشجویان در راستای مطالبات به حق خود فریاد اعتراض برآوردند، اما حمایت‌ دانشجویان عدالت‌طلب از نماد اشرافیت جای تعجب است.

 وی خطاب به برخی مسئولین فعلی و سابق گفت: آیا امامی که شما خودتان را منتسب به او می‌‌دانید، با این سیاست‌های خارجی شما موافق است؟ عده‌ای با اشاره به بحث‌های قطعنامه می‌خواهند امام(ره) را الگوی موفق سازش مطرح کنند و از آن بهره ببرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر خود را مقید به پیروی از امام می‌دانید، باید بدانید که این سیاست خارجی مردود است.

 کوچک‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) خطاب به گورباچف می‌گویند آن چیزی که موجب نابودی کومونیسم شد، جدایی حکومت از دین بود، بر اساس فرمایشات امام باید با تمام وجود از گسترش باج‌خواهی جلوگیری کنیم و دشمنان را شکست دهیم؛ چرا که ما غیر از خدا هیچ کسی را نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *