«نسخه ایرانی» برای مدیریت کشور در راه است

به گزارش سفیرفیلم، همزمان با مذاکرات هسته ای تازه ترین اثر سفیرفیلم به نام «نسخه ایرانی» به زودی رونمایی می شود و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

این اثر ۳۰ دقیقه ای به کارگردانی علی شفیعی و تهیه کنندگی علی شیرزادیان، روایت کودکی است که در جریان بحران دارویی کشور در سال ۹۱ دچار مشکلات جدی می شود و … .

به همین بهانه گفت و گویی داشته ایم با حمیدرضا جعفریان، معاون تولید سفیرفیلم و از جزئیات این اثر جدید با وی سخن گفته ایم.

موضوع محوری «نسخه ایرانی» نگاه به درون است

حمیدرضا جعفریان، معاون تولید سفیرفیلم در این‌باره بیان کرد: مستند «نسخه ایرانی» توسط یک تیم چهار نفره از تولیدکنندگان سفیرفیلم ساخته شده است و موضوع محوری آن نگاه به درون است. یعنی ما با تکیه بر توان داخلی حتی در شرایط تحریم، سختی و فشار می‌توانیم مشکلات را حل کنیم؛ تنها کافیست تا تدبیر را چاشنی کارمان کنیم.

وی افزود: در واقع اگر در شرایط سختی نظیر تحریم قرار گرفتیم، نخستین راه معطوف‌‌کردن نگاه‌ها به بیرون نیست. البته آن راه نیز باید پیگیری شود.

بسیاری از مدیران چشم انتظار نتیجه مذاکرات نشسته اند

معاون تولید سفیرفیلم گفت: فرایند تولید کار نیمه دوم سال ۹۳ آغاز شد و پس از نوروز، نهایی شد. اصل طراحی این مستند با این ایده بود که ما احساس کردیم بخش زیادی از مدیران کشور منتظرند ببینند مذاکرات چه سرانجامی پیدا می‌کند و تحریم ها چه می‌شود تا متناسب با آن تصمیماتی را اتخاذ کنند.

جعفریان در ادامه با انتقاد از مدیرانی که برای تصمیم‌گیری منتظر نتیجه مذاکرات هستند، به تجربه موفق دولت در زمینه حل بحران دارو اشاره کرد و ادامه داد: در بخش‌هایی از دولت نگاه درون‌زا وجود دارد. دولت می‌تواند این نگاه را به بخش‌های دیگر تسری دهد. در این مستند که اتفاقا با سخنان دکتر روحانی به اتمام می‌رسد، می‌بینیم این نگاه وجود دارد.

لزوم توجه به ظرفیت های درونی کشور در کنار مذاکرات هسته ای

وی بیان داشت: حرف این است که ما در مذاکرات هسته‌ای نیز می‌توانیم همین رویکرد را دنبال کنیم. یعنی مذاکرات را انجام دهیم اما نگاه اصلی به درون باشد تا بتوانیم مسائل اقتصادی ناشی از تحریم را با استفاده از توان داخلی رفع کنیم.

جعفریان در ادامه با توضیح محور داستان این مستند، گفت: سوژه این مستند پسربچه‌ای به نام مجتبی است که در شرایط اوج تحریم و سخت دارویی، بیمار می‌شود. او در معرض در خطر قرار می‌گیرد و مشکلاتی برای خود و خانواده اش پیش می‌آید. فیلم در بستر این اتفاق تلخ پی‌گرفته می‌شود.

«نسخه ایرانی» خالی از سیاه نمایی است

جعفریان «نسخه ایرانی» را خالی از سیاه‌نمایی دانست و ادامه داد: به موضوع مذاکرات هسته‌ای و حوزه مسائل دیپلماسی به روش‌های مختلفی می‌توان پرداخت. در نظر ما بهترین روش همانی است که رهبری فرمودند و آن اینکه دولت را متوجه نقاط مثبتش کنیم و بگوییم شما می‌توانید در جاهای دیگر نیز نظیر همین اقدام را انجام دهید تا موفق شوید .لذا در این مستند نقد صرف یا سیاه‌نمایی وجود ندارد، و اگر نقدی مطرح می‌شود راهکار آن نیز مطرح می‌شود. این رویکرد سفیرفیلم است.

وی در انتها بیان داشت: ان‌شالله این اثر در آیندهای نزدیک رونمایی خواهد شد و به دنبال آن هستیم سپس آن را از صداوسیما پخش کنیم. امیدواریم این مستند در عرصه روشنگری، هدایت افکار عمومی و همچنین نگاه مدیران، تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *