جعفریان: «آغوش امن» اولین تجربه‌ ما در ساخت نماهنگ حرفه‌ای است

به گزارش سفیرفیلم، واقعه تشییع شهدای غواص به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از خاطرات ماندگار انقلاب اسلامی است که تولیدات رسانه ای بسیاری با این موضوع ساخته و منتشر شده است.

در همین راستا مرکز مستندسازی سفیرفیلم اخیرا از ساخت نماهنگی با موضوع شهدای غواص با صدای یکی از خوانندگان مطرح کشور خبر داده است. این اثر «آغوش امن» نام دارد و رضا صادقی کار خوانندگی این نماهنگ را برعهده دارد. شعر این نماهنگ نیز از یاحا کاشانی است که این شعر برای نخستین بار در برنامه «امشب» شبکه یک سیما توسط علی ضیاء دکلمه شد.

حمیدرضا جعفریان، معاون تولید سفیرفیلم در این باره گفت: قبل از تشییع شهدای غواص، وقتی خبر پیدا شدن این شهدا منتشر شد با توجه به اینکه در فضای مذاکرات هم بود، دو ایده مطرح شد که در دستور کار ما قرار گرفت. ایده اول ساخت مستند «کربلای ۹۴» بود با سوژه چند رزمنده غواص قزوینی عملیات کربلای ۴ که خاطرات خود را از آن روزها بیان کنند، و دوم ساخت یک نماهنگ با موضوع شهدای غواص بود.

جعفریان در ادامه افزود: ما تجربه کار نماهنگ را داشتیم اما به شکل حرفه ای و جدی نبود و اغلب از تصاویر آرشیوی استفاده کرده بودیم، اما در این کار تصمیم گرفتیم که این بار نماهنگی کاملا تولیدی بسازیم.

معاون تولید سفیرفیلم در ادامه به نحوه ساخت نماهنگ «آغوش امن» اشاره کرد و گفت: ابتدا که ایده این کار مطرح شد ما به دنبال شعری بودیم تا بتوانیم کار را پیش ببریم که در برنامه «امشب» آقای علی ضیاء شعری از آقای «یاحا کاشانی» را خواندند و این شعر مورد توجه ما قرار گرفت. ما با آقای کاشانی ارتباط گرفتیم و از ایشان خواستیم که از شعرشان در این کار استفاده کنیم. ایشان پس از آنکه ایده را شنیدند، آقای «رضا صادقی» را پیشنهاد دادند که مورد استقبال ما قرار گرفت و کار را با آقای صادقی که بین خوانندگان ما هم چهره موجهی دارند، پیش بردیم.

وی ادامه داد: همزمان با تنظیم موسیقی، دوستان ما نیز در تولید برای این اثر سناریو نوشتند و پلان به پلان آنچه را که مد نظرشان بود، کشیدند و ایده ها را پیاده کردند تا نهایی شد. پس از هماهنگی گریمور، بازیگر و لوکیشن، کار را بعد از دو سه هفته پیش تولید، وارد مرحله تولید شد. کارگردانی این کار برعهده آقایان علی طادی و محمدمهدی فکریان بود.

جعفریان ضمن برشمردن ویژگی های این اثر، «آغوش امن» را کاری قابل قبول و تاثیرگذار دانست و ادامه داد: این اثر با همکاری خانه موسیقی و سرود بسیج تهیه و تولید شده است. من فکر می کنم «آغوش امن» به عنوان اولین تجربه، کار قابل قبولی است و می تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد. باید اذعان کرد که قالب نماهنگ، قالبی است که جای خودش را پیدا کرده است و برای مخاطب جذابیت دارد؛ چون هم کوتاه است، هم موسیقی و شعر دارد و تصویر و صدا مکمل هم می باشند که برای مخاطب جذاب است.

معاون تولید سفیرفیلم، در پایان از عزم این مرکز برای ساخت نماهنگ های بیشتر خبر داد و گفت: ما به عنوان یک کار جدید در سفیر، طرح ورود بیشتر به این فضا را داریم. زیرا ساخت نماهنگ از ساخت یک مستند کم دردسرتر است، اما در عین حال هزینه زیادی دارد. در این مسیر یکی از محدودکننده های جدی ما بحث امکانات و هزینه هاست که اگر بتوانیم با رایزنی ها آن را تأمین کنیم، حتما این مسیر را ادامه خواهیم داد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *