«آغوش امن» چگونه متولد شد؟

به گزارش سفیرفیلم، پس از واقعه به یادماندنی تشییع شهدای گمنام غواص در تهران، بسیاری از هنرمندان با خلق آثار هنری به این موضوع پرداختند.

«یاحا کاشانی» شاعر و ترانه سرا نیز با سرودن ترانه ای برای شهدای غواص، زمینه خلق نماهنگ «آغوش امن» با صدای رضا صادقی را فراهم آورد. وی همچنین سرودن ترانه «لیلا» به خوانندگی مازیار فلاحی را در کارنامه خود دارد.

در آستانه رونمایی از نماهنگ «آغوش امن، «یاحا کاشانی در گفتگویی با اشاره به نحوه شکل گیری این ترانه گفت: این اثر حدودا یک هفته بعد از منتشرشدن خبر کشف پیکر شهدای غواص در ذهن من شکل گرفت که بسیار تکان دهنده ای بود. به مرور نیز عکس هایی از این شهدا منتشر شد. من خاطرم است که یک شب تا صبح به خواب نرفتم و این ترانه صبح همان روز شکل گرفت.

کاشانی در ادامه از استقبال بسیار خوب مخاطبان از این اثر اشاره کرد و گفت: بعد از سرودن این اثر، من با علی ضیاء در ارتباط بودم و او این ترانه را در برنامه تلویزیونی «امشب» خواند که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. به لطف خدا اکثریت کسانی که این اثر را شنیدند، از آن استقبال کردند و لطف داشتند؛ که بعد از صدا و سیما تماس گرفتند و از بنده خواستند که این ترانه را در تلویزیون دکلمه کنم.

این شاعر و ترانه سرا در ادامه از نحوه شکل گرفتن نماهنگ «آغوش امن» به خوانندگی رضا صادقی سخن گفت و افزود: ما با رضا صادقی عزیز در تماس بودیم و طی هماهنگی ها قرار شد ایشان این ترانه را اجرا کنند. آقای صادقی روی این کار حساسیت زیادی نشان دادند و زحمت زیادی کشیدند، حتی چندین بار به استودیو رفتند و آن را تنظیم و بازخوانی کردند، تا نهایتا اثری شایسته خلق شود. در ادامه نیز دوستان در موسسه سفیرفیلم کار ساخت نماهنگ را انجام دادند.

شاعر نماهنگ «آغوش امن» همچنین ضمن اشاره به ویژگی های این ترانه، از اهمیت این حوزه و حساسیت ویژه این کار سخن گفت و اضافه کرد: این ترانه هشت بیت دارد و ایده اش بعد دیدن عکس های شهدای گمنام غواص در ذهن من شکل گرفت. من بسیار تمایل داشتم برای این شهدا کاری کنم با توجه به اینکه این دومین اثرم در حیطه دفاع مقدس بود. من پیش از این ترانه «لیلا» را سروده بودم که آقای مازیار فلاحی آن را خوانندگی کردند. باید بگویم که فعالیت در چنین زمینه هایی بسیار حساس است و باید مخاطب داشته باشد و شنیده شود. زیرا این موضوعات از اهمیت زیادی برخوردار است. برای من همیشه موضوع دفاع مقدس ارزشمند بوده و هست و از فعالیت در این فضا استقبال می کنم. پدر بنده آزاده بود و خانواده من با حال و هوای دفاع مقدس بیگانه نیست.

کاشانی در پایان اضافه کرد: شهدای گمنام غواص، شهدای خاصی اند. من نسبت به این شهدا حس و حال عجیبی دارم. نمی دانم اما شاید بعد ها چیزهای شگفت دیگری از این عزیزان منتشر شود.​​

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *