یاحا کاشانی: دفاع مقدس یکی از دغدغه های همیشگی من است

به گزارش سفیرفیلم، نشست خبری عوامل نماهنگ «آغوش امن» تازه ترین اثر سفیرفیلم برای شهدای غواص، صبح امروز ۴ مهرماه با حضور سیدمحمدحسین میری رئیس مرکز موسیقی بسیج، یاحا کاشانی شاعر، علی طادی و محمدمهدی فکریان کارگردان و جمعی از اصحاب رسانه در خبرگزاری فارس، برگزار شد.

Aghosh Amn (10)

در ابتدای این نشست فکریان یکی از دو کارگردان این نماهنگ ضمن اشاره به مراحل ساخت این اثر گفت: ما از زمانی که اتفاق شهدای غواص افتاد دغدغه‌ این را داشتیم که یک کار با این موضوع بسازیم، وقتی یاحا کاشانی در برنامه امشب تلویزیون شعری را با این مضمون خواند تصمیم گرفتیم که بر روی همین شعر کار را بسازیم.

وی افزود: بیشتر هدفمان این بود که نماهنگ جنبه‌های داستانی داشته باشد و صرفا به ارایه تصاویر کارت پستالی اکتفا نکنیم بعد از انتخاب لوکیشن طی دو روز کار را فیلمبرداری کردیم و طی یک هفته کار شبانه‌روزی مراحل تدوین و آماده‌سازی نهایی انجام شد.

در ادامه نشست یاحا کاشانی ضمن اشاره به چگونگی سرودن ترانه نماهنگ «آغوش امن» گفت: در ابتدایی که ماجرای شهدای غواص و تفحص ۱۷۵ شهید اتفاق افتاد من هم مانند بقیه مردم متاثر شدم و دلم می‌خواست حرفی بزنم تازمانی که اولین عکس‌ها در این رابطه منتشر شد و بر روی من تاثیر بسیاری گذاشت و نهایتا این شعر را گفتم و همان شب علی ضیاء در برنامه امشب آن را خواند.

Aghosh Amn (5)

وی افزود: فردای آن روز دوستان سفیرفیلم با من تماس گرفتند و قرار شد که این کار را انجام دهیم جنگ و دفاع مقدس همیشه یکی از دغدغه‌های جدی من بوده خدا را شکر می‌کنم که این حس و حال را به من داده تا بتوانم بخش کوچکی از رشادت‌های رزمندگانمان را در دوران دفاع مقدس به تصویر بکشم.

سیدمحمدحسین میری مدیر خانه موسیقی بسیج در ابتدای سخنانش ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه منا گفت: بعد از ماجرای عجیب تفحص ۱۷۵ شهید ما تصمیم گرفتیم که در این باره آثاری را تولید کنیم پیشنهاد اولیه این کار را نیز تهیه کننده برنامه تلویزیونی امشب به ما داد. آغوش من اولین کار نماهنگی خانه موسیقی بسیج است و خوشحالیم که از آن جواب گرفتیم. دلیل دیده شدن این کار هم این بود که همه کسانی که پشت کار بودند دلی کارها را پیش بردند.

در  ادامه این نشست یاحا کاشانی بیان داشت: من به شخصه کار سفارشی انجام نمی‌دهم بارها از من خواسته شده تا به مناسبت‌های مختلف شعر بگویم اما قبول نکردم من معتقدم که هر کاری با هر مضمونی باید با حس و حال پیش برود، من یک ترانه دیگر هم برای جانبازان موجی گفته‌ام که این کار را نیز خیلی دوست دارم و امیدواریم در آینده اتفاق خوب درخصوص این ترانه بیفتد. می‌خواهم از رضا صادقی هم تشکر کنم که حس و حال شعر را به درستی منتقل کرد.

Aghosh Amn (8)

در ادامه علی طادی کارگردان این نماهنگ گفت: در کارهای داستانی اگر صدای خواننده نباشد بهتر است و حضور خواننده ممکن است ذهن مخاطب را از داستانی که در جریان است، منحرف کند. بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم تا خواننده در کلیپ حضور نداشته باشد و نماهنگ «آغوش امن» یک کار داستانی است.

وی افزود: ما می‌دانستیم که این کار به تشییع شهدا نخواهد رسید نماهنگ را هم هر جا برای ارائه بردیم گفتند که موجش گذشته و دیگر فایده‌ای ندارد، اما برخورد بسیج با این کار کاملا متفاوت بود. از همین جا از این دوستان برای حمایت هایشان تشکر می کنم.

محمدحسین میری در ادامه درباره برنامه خانه موسیقی بسیج گفت: ما سعی می‌کنیم حرفه‌ای عمل کنیم متاسفانه طی سال‌های گذشته ارقامی نجومی در خصوص ساخت نماهنگ مطرح بوده است و بودجه ما هم محدود است من عبایی ندارم از اینکه بودجه را اعلام بکنم اما بنا بر تعهدی که به دوستانم دارم نمی‌توانم رقم نهایی بودجه را اعلام کنم اما آنچه که مسلم است این است کسانی که پشت این کار بودند به دنبال پول نبودند.

Aghosh Amn (2)

یاحا کاشانی در ادامه این نشست گفت: دفاع مقدس علی‌رغم اینکه اتفاقی بسیار بزرگ در تاریخ معاصر ما است آن طور که باید و شاید در عرصه‌های هنری دیده نشده و حرف‌های ناگفته زیادی از آن باقی مانده است ما هشت سال جنگ داشتیم و دقیقه به دقیقه و ثانیه به ثانیه‌اش اتفاقات عجیب و تلخی افتاده، متاسفانه ما در این زمینه کم کاری کردیم و مسئولین فرهنگی ما نیز آن طور که باید همتی برای خلق آثار در حوزه دفاع مقدس نداشتند.

همچین طادی در پایان این نشست اظهار داشت: خوشحالیم نهادهایی مثل بسیج که تا پیش از این اعتقادی به نماهنگ نداشتند وارد کار شدند و به طور جدی در این زمینه فعال شدند به هر حال امیدوارم که نماهنگ آغوش امن وارد آرشیو صدا و سیما نشود و در آنجا خاک نخورد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *