مستند آرزو ، گوشه ای از پشت پرده نظام سلامت در ایران

کارگردان مستند: امیدواریم وزارت بهداشت به جای پاسخگویی، همچون برنامه “ثریا” و “مناظره” با این مستند برخورد نکند!

آرزو اولین مستندی است که با نگاهی آسیب شناسانه به مشکلات اساسی نظام سلامت و اقتصاد آن پرداخته و سعی بر آن دارد که مخاطب را با گوشه ای از ناگفته های این حوزه آشنا کند.

مستند کوتاه “آرزو” که  اولین محصول سفیرفیلم در پرداخت تخصصی به مسائل نظام سلامت در کشور می­باشد، منتشرشد.

حسین خداپرست، کارگردان این مستند گفت: این مستند  ضمن گفت و گو با کارشناسان و اساتید در مورد اقتصاد سلامت ، به این سوال میپردازد که جامعه و حتی کودکان چه نگاهی به حرفه پزشکی و این صنف از جامعه دارند؟

این کارگردان جوان با اشاره به فضای رسانه ای در حوزه سلامت گفت: یکی از عوامل مشوق  ما برای ساخت مستند این بود که دیدیم چندان به مشکلات ساختاری این حوزه پرداخته نشده و صحبت زیادی در رسانه ها مطرح نمی­شود. البته این تحلیل هم وجود دارد که دست های پشت پرده ای با ایجاد خطوط قرمز نامرئی و کاذب مانع از طرح و بحث حول مسایل اساسی نظام سلامت می­شوند.
وی با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته گفت: برنامه “ثریا” و “مناظره” به دنبال آن بودند که در فضایی شفاف و با حضور کارشناسان دلسوز و مسئولین وزارت بهداشت و رفاه به مشکلات پیرامون طرح تحول بپردازند که متاسفانه شاهد آن بودیم که هر دوی این برنامه همچون برنامه های گذشته ای که سعی در طرح این مسائل  داشتند مستبدانه لغو شده و به جای پاسخگویی و ایجاد فضای همفکری برای حل مشکلات جلوی این برنامه های رسانه ای گرفته می­شود.

مستند آرزو که آخرین محصول سفیرفیلم می­باشد، تهیه کنندگی آن را رضا صادقی و تحقیقات و پژوهش آن را مجید فضائلی انجام داده است.

جهت تماشای مستند اینجا کلیک نمایید.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *