مستند «مرثیه ای بر یک رویا» رونمایی شد

آیین رونمایی از مستند «مرثیه­‌ای بر یک رویا» با استقبال بی نظیر مردم و مخاطبین، به ویژه دانش­ آموزان و دانش­ آموختگان مدارس سمپاد و دلسوزان آموزش و پروش روبرو شد به گونه‌ای که تالار دو طبقه اندیشه حوزه هنری که گنجایش ۷۰۰ نفر نفر را دارد در همان لحظات ابتدایی مراسم مملو از جمعیت شد تا جایی که عده­ی زیادی از شرکت­کنندگان مجبور شدند تا در راه پله ها و اطراف سالن بر روی زمین بنشینند و برنامه را دنبال نمایند.

در این مستند ۵۹ دقیقه‌­ای که ساخته گروه دانش­‌آموزی روشنا و با حمایت سفیر فیلم است به موضوع ساختار فرسوده نظام آموزش و پرورش و بررسی شرایط مدارس سمپاد به عنوان یک نمونه­ سابقا موفق غیر انتفاعی می­پ‌ردازد. در این مستند دیدگاه یکسان دیدن استعدادهای افراد، که در سیستم آموزش و پرورش کشور ما حاکم است را زیر سوال می­برد. اینکه چرا یک دانش­‌آموز نباید بر اساس علایق خود به فعالیت بپردازد؛ چرا همه مدارس باید بر اساس یک چارت آموزشی واحد پیش بروند را. در ادامه مستند به عملکرد خوب مدارس سمپاد و مدارس تازه تاسیسی که سیستم آموزشی نوینی را پیاده ساخته‌­اند.

 

13950924000377 PhotoL

 

پس از پایان مستند از جمعی از بزرگان و اساتید حال حاضر و سابق مدارس سمپاد و صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش که از بین آن­ها می­توان به آقایان آراسته، آشتیانی، شکوهی و همچنین خانم عفاف اشاره نمود، درخواست شد تا بر روی صحنه حاضر شوند و نظرات خود را در مورد مستند و همچنین موضوع مستند بیان کنند.

از مهم­ترین سخنرانی­‌های این میز گرد  آقای شکوهی، از دبیران قدیمی و محبوب مدارس سمپاد بود.  شکوهی با تشبیه سازمان سمپاد به یک بوستان پر گل، گفت: اگر بادهای سمی به این بوستان بوزد، هرچند هم که درختان آن تنومند باشند، این بوستان نابود می­‌شود و این تصمیماتی که وزارتخانه برای سازمان سمپاد گرفت، در نقش همان بادهای سمی بوستان سمپاد را در آستانه خشک شدن قرار داه­‌است.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورشی که بین سال­های ۷۵-۷۹ مسئولیت داشتند باید در قبال اینکه سمپاد را زیرمجموعه آموزش و پرورشمر قراردادند پاسخ­گو باشند. همچنین ایشان از دانش‌­آموزان درخواست کرد تا با این مساله احساسی برخورد نکنند و برای حل این مساله باید قانون داشت و بدون قانون نمی­‌توان سمپاد را احیا کرد.

شکوهی در خاتمه تاکید کرد: نظام اشتباه کنکور و موسسات کنکوری رانمی توان کتمان کرد این مشکل وجود دارد

در ادامه خانم منظم، از فعالین آموزشی و منتقدین نظام آموزش و پرورش از جناب آقای دکتر اژه‌­ای تشکر کردند و گفتند که جای خالی ایشان به شدت احساس می­‌شود.

در پایان این میزگرد به رسم یادبود لوح تقدیری از طرف سازندگان مستند به پاس زحمت‌­های این بزرگان به آن­ها اهدا شد. عکس یادگاری با حضور تمام حاضرین در سالن پایان بخش رونمایی مستند بود.

 

 

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *