وزیر ارشاد: دوست دارم مستند «آقای نخست‌وزیر» را یک بار دیگر ببینم

مستند «آقای نخست وزیر» به کارگردانی محمدرضا امامقلی، ۱۱ دی ماه با حضور کارگردان و تولیدکنندگان اثر، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌ الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی در محل موزه سینما برگزار شد.

صالحی امیری در حاشیه اکران این فیلم گفت: مقطع تاریخی ملی شدن نفت مقطع خیلی مهمی است که شما به خوبی به آن پرداخته اید. بنده شخصاً تحقیقات دانشگاهی در این زمینه داشته ام.در مورد واقعه ۳۰ تیر ۱۳۳۱ کار کرده‌ام.با این همه علاقه‌مندم یک بار دیگر فیلم را ببینم.

محمدرضا امامقلی کارگردان این مستند در این مراسم عنوان کرد: در عصری که پیام‌ها همه مینی‌مال است، دیدن فیلم آن هم فیلم مستند و آن هم در ژانر سیاسی-تاریخی دشوار است. ما معتقدیم بیان تاریخی چنگ زدن به خاطره‌ای است که در لحظه خطر درخشندگی دارد! بنابراین رفتن ما به سمت تاریخ مسلماً کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد. بخشی از کارکرد فیلم مستند این است که بخشی از تاریخ را بازنمایی کند تا به درد امروز بخورد.

براساس این گزارش، مستند ۷۰ دقیقه‌ای «آقای نخست وزیر» با تکیه بر تصاویر آرشیوی ناب و کمتر دیده شده از دهه ۳۰ شمسی و گفتگو با چهره‌هایی همچون ابراهیم یزدی عضو جبهه ملی، داوود هرمیداس باوند عضو جبهه ملی، مهدی عبد خدایی عضو فدائیان اسلام و…سعی در نشان دادن دو روی سکه از عملکرد یک شخصیت سیاسی تاثیرگذار تاریخ معاصر دارد.

محمد مصدقی که ابتدا در کنار آیت الله کاشانی چهره مذهبی تاثیر گذار آن دوران به ملی شدن صنعت نفت همت می گمارد و جلوی تحریم می ایستد و پای انگلیس ها را از ایران می برد اما در نهایت با خوش‌بینی زیادش به حمایت آمریکایی ها و در روزهای آخر با تصمیمات نادرست باعث به ثمر نشستن کودتای آمریکایی- انگلیسی و براندازی دولتش می شود. این مستند کاری از موسسه سفیر فیلم است .

صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در سالن پخش این فیلم حضور یافتند و به تماشای بخش‌هایی از فیلم نشستند.

مستند «آقای نخست وزیر » چندی است که در گروه هنر و تجربه اکران شده و با استقبال خوبی مواجه شده است. این مستند همچنین از آثار شاخص جشنواره عمار است که قرار شده در روزهای آینده به نمایش درآید.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *