دعوت از وزیر خارجه برای تماشای مستند «آقای نخست‌وزیر»

مستند «آقای نخست وزیر» به کارگردانی محمدرضا امام­قلی و تهیه کنندگی امین حسنی در مرکز مستند سفیرفیلم تولید شد و در حال حاضر در گروه هنر و تجربه در حال اکران است.

مستند «آقای نخست وزیر» طی ۷۰ دقیقه با تکیه بر تصاویر آرشیوی ناب و کمتر دیده شده از دهه ۳۰ شمسی و گفتگو با چهره هایی همچون ابراهیم یزدی عضو جبهه ملی، داوود هرمیداس باوند عضو جبهه ملی، مهدی عبد خدایی عضو فدائیان اسلام و…و با استناد به اسناد مکتوب، سعی در نشان دادن دو روی سکه از عملکرد دکتر محمد مصدق به عنوان یک شخصیت سیاسی تاثیرگذار تاریخ معاصر دارد.

در همین راستا عوامل مستند که آن را با محوریت تجربه­ نگاری و درس از تاریخ به تصویر کشیده­‌اند، از عوامل دستگاه دیپلماسی و دکتر ظریف، وزیر امور خارجه دعوت کردند تا به تماشای این مستند بنشینند.

در متن این دعوت­نامه آمده است:

با سلام

با احترام به استحضار می‌رساند مرکز مستند سفیرفیلم به همّت جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۸ با دغدغه‌ی جریان‌سازی مسائل انقلاب اسلامی تأسیس شده است و به تولید و انتشار مستندهای بلند و کوتاه می‌پردازد.

«آقای نخست‌وزیر» یکی از مهمترین محصولات این مرکز در سال ۹۵ است که به بازخوانی ۲۸ماه نخست‌وزیری دکتر محمّد مصدق می‌پردازد. این مستند هم اکنون در مجموعه سینماهای «گروه هنر و تجربه» در حال اکران برای عموم مردم است.

بدینوسیله از حضرتعالی دعوت می‌نماییم تا جهت تماشای این مستند در «خانه هنرمندان» در یکی از زمان‌های ذیل تشریف فرما شوید.

چهارشنبه ۱۵ دی ماه ساعت ۱۶ / چهارشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۱۸ / پنج‌شنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۸ / چهارشنبه ۶ بهمن ماه ساعت ۱۶ / یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ساعت ۱۸

پیشاپیش از توجه و لطف شما، تشکر فراوان داریم.

محمدرضا امامقلی

کارگردان مستند «آقای نخست وزیر»

بنابراین گزارش، هفته گذشته در نمایش این مستند در موزه سینما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین رئیس سازمان سینمایی، حجت الله ایوبی به تماشای ان نشستند و سیدرضا صالحی امیری در گفتگو با عوامل پیرامون مستند «آقای نخست وزیر» گفت: مقطع تاریخی ملی شدن نفت مقطع خیلی مهمی است که شما به خوبی به آن پرداخته اید. بنده شخصاً تحقیقات دانشگاهی در این زمینه داشته ام.در مورد واقعه ۳۰ تیر ۱۳۳۱ کار کردم. با این همه علاقمندم یک بار دیگر فیلم را ببینم.

 

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *