مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» نقش ماشین زمان را دارد

مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» روایتگر تلاش­های میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، در جهت ایجاد رفاه برای مردم شوروی است. گورباچف معتقد بود تا زمانی که تنش­های شوروی با کشورهای غربی و به خصوص آمریکا ادامه داشته باشد، رسیدن به  یک اقتصاد موفق ناممکن است، به همین دلیل اولویت عالی خود را تنش­زدایی و برقراری رابطه و مذاکره با آمریکایی­ها قرار داد.

در خلاصه داستان این مستند که سعی دارد داستان یک پیروزی بدون جنگ را روایت کند، آمده است: «شوروی، حسرت، آشوب،  تنش با دنیا. مردی می آید تا کشوری بزرگ را با دنیا آشتی دهد…افراطی­‌ها اجازه خواهند داد؟»

تشابه زیاد شخصیت­‌ها و اتفاقات جامعه شوروی در آن دوران با شخصیت­ها و اتفاقات حال حاضر جامعه ایران، این مستند را از یک مستند تاریخی صرف متمایز کرده است. «پرزیدنت؛ آکتور سینما» که قرار بود در دانشگاه صنعتی شریف اکران شود به علت مخالفت دانشگاه این برنامه لغو شد و پس از آن در دانشگاه امیرکبیر مراسم رونمایی آن برگزار شد. ثبت نام اکران دانشگاهی این مستند و همچنین خرید پستی و لینک دانلود آن از طریق سایت سینمامارکت امکان پذیر است.
این مستند به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا بورونی توسط مرکز مستند سفیرفیلم و به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانه‌­ای اوج، تولید شده است.

تیزر این مستند را ببینید:

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *