«معراجی‌ها»ی ده‌نمکی در راه جشنواره فیلم فجر

مسعود ده‌نمکی در نشست خبری سریال «معراجی‌ها» که روز گذشته با حضور علی دارابی معاون سیما، بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌‎های دفاع مقدس، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما برگزار شد، گفت: «معراجی‌ها» در ژانر تلویزیونی و سینمایی تولید می‌شود که اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد داشت.

وی افزود: این سریال با مضمونی اجتماعی مسائل راهیان نور و شهدای گمنام را در دوران پس از جنگ نمایش می‌دهد که همانند سایر آثار با زبانی طنز به دنبال ارتباطی با مخاطب با بیانی ساده است.

ده‌نمکی اضافه کرد: معراجی‌ها ۳۰ بازیگر اصلی دارد که از چهره‌های شناخته‌شده سینما و تلویزیون هستند و ما در این سریال حرف‌های ناگفته را از زبان مردم بیان می‌کنیم.

کارگردان «معراجی‌ها» تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال تهیه نسخه سینمایی آن هستیم که بتوانیم به جشنواره فیلم فجر برسانیم و در آنجا نمایش داده شود.

وی در خصوص تکراری نبودن کلیشه‌ و سوژه سریال توضیح داد تمهیدات ما این بود که اثری را تولید کنیم که تکرار نشده و مردم احساس کلیشه‌ای و تکراری بودن موضوع را نداشته باشد و بهترین قاضی افکار عمومی هستند و اگر دچار تکرار شویم مخاطب را از دست می‌دهیم.

ده نمکی ادامه داد: در «اخراجی‌ها» جنگ، رزمندگان و تفاوت آنها، اسرا و فضای سیاسی پس از جنگ و در رسوایی مضمون اخلاقی و عرفانی نمایش داده شد که در این سریال به موضوع راهیان نور و حوادث پس از جنگ دوران دفاع مقدس اشاره می‌کنیم.

کارگردان «معراجی‌ها» با اشاره به اینکه تولید کاری جنگی بسیار سخت و دشوار است خاطرنشان کرد: سعی ما در این سریال این است که با قصه‌های غیرتکراری با زبان مردم سخن بگوییم.

وی مشکل اصلی سینمای ایران را محتوا و مضمون و فیلم‌نامه دانست و گفت: قصه‌های «معراجی‌ها» از قصه‌های بکری است که تا به امروز تکرار نشده و خیلی‌ها این اتفاق را تجربه کرده‌اند.

ده‌نمکی در خصوص ایفای نقش بازیگران سه‌گانه خود در این سریال توضیح داد: بازیگران «اخراجی‌ها» در «معراجی‌ها» نقش‌های متفاوتی را ایفا می‌کنند که از جمله آنها سیدجواد هاشمی و محمدرضا شریفی‌نیا هستند.

کارگردان «معراجی‌ها» در خصوص موضوع فیلم خود گفت: سوژه «معراجی‌ها» از موضوعاتی است که قبلا در دنیای ما اتفاق افتاده اما ما از آن غافل هستیم که اگر قصه در سینما به درام تبدیل شود می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند.

وی درباره لوگوی «معراجی‌ها» توضیح داد: کلاه جنگی نمایش دهنده وسایل تفحص شده رزمندگان دوران دفاع مقدس است که سعی کردیم با نمایش آن به شهدا اشاره‌ای شود.

ده‌نمکی اظهار کرد: «معراجی‌ها» محصول تلویزیون است و اسپانسری ندارد و سعی ما این است که در آن به مسائل اجتماعی و سیاسی مانند اختلاف‌افکنی بین دو نسل و نگاه آنها به صورت کنایه‌آمیز اشاره کنیم که با وجود اختلاف‌های سلیقه‌ای در افراد وجوه مشترکی از جمله شهدا، جنگ، شهیدان گمنام در آنها وجود دارد که در این فیلم شبهاتی را مطرح و به آن پاسخ می‌دهیم تا رفع ابهامی از قشر جوان جامعه به عمل آید.

کارگردان «معراجی‌ها» در خصوص نام این سریال توضیح داد: به دلیل اینکه شهدای تفحص‌شده قبل از تشییع به معراج شهدا آورده می‌شدند نام فیلم و سریال را «معراجی‌ها» انتخاب کردیم.

«معراجی‌ها» داستانی است که در آن قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه‌ها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می‌کند که آغاز قصه‌ای می‌شود که گروهی از دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته شده و … .

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *