طرح سؤال مجلس از وزیر ارشاد در مورد نحوه بازگشایی خانه‌ سینما

نصرالله پژمان‌فر رییس کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اعضای کمیسیون فرهنگی طی بررسی‌های متعددی که در خصوص موضوع خانه سینما انجام دادند به این نتیجه رسیدند که خانه سینما طی یک فرآیند قانونی تعطیل و حکم تعطیلی دائم آن صادر شد که مستندات آن نیز در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار دارد اما در یک اقدام عجولانه، خانه سینما بدون انجام روند قانونی بازگشایی شد.

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: تمام حرف مجلس این است که افرادی که قرار است کار صنفی انجام دهند مشغول سیاسی کاری نشوند و به امور تعداد زیادی از افراد شریفی که در این حوزه کار می کنند و به دلیل این دعواها به ابتدایی ترین امورشان هم توجهی نشده رسیدگی شود.

پژمان فر گفت: هنرمندان زیادی امروز از سیاسی کاری هیئت مدیره سابق اعتراض دارند و آن را در رسانه ها هم مطرح کردند و این روند باید اصلاح شود تا سینمای ما هم که امروز حال و روز خوبی ندارد از همه حیث جان دوباره بگیرد.

وی افزود: با این حال علیرغم تمامی تذکراتی که مجلس پیش از این به آقای جنتی درخصوص خانه سینما داده بود متاسفانه این اقدام صورت گرفت.

پژمان فر خاطرنشان کرد: به همین دلیل اعضای کمیسیون فرهنگی از جنبه‌های گوناگون موضوع را مورد بررسی قرار داد و متوجه‌ شدیم که بازگشایی خانه سینما بدین شکل کار قانونی‌ای نبوده است و به همین دلیل طرح سئوالی را در این زمینه از وزیر ارشاد مطرح کردیم که به امضای همه اعضای کمیسیون فرهنگی(بجز یک نفر که دسترسی به ایشان نداشتیم) رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به این سئوال که مشخصاً قرار است چه سئوالی از وزیر ارشاد پرسیده شود، گفت: مشخصاً می‌خواهیم بدانیم به چه دلیل خانه سینمایی که بصورت دائم تعطیل شده بود و این کار نیز قانونی صورت گرفت به این شکل بازگشایی شد و آیا بازگشایی خانه سینما جزء اختیارات وزارت ارشاد بوده است یا خیر؟

پژمان‌فر همچنین در پاسخ به این سوال که اگر کمیسیون فرهنگی از پاسخ وزیر ارشاد قانع نشد چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: طبق قانون باید در مقابل موضوعات مختلف، کمیسیون‌های مربوطه ابتدا طرح سئوال کنند و اگر قانع نشدند آن سئوال را به صحن علنی مجلس ببرند اما این را بدانیم که طرح سئوال در مورد خانه سینما از وزیر ارشاد سئوال همه اعضای کمیسیون فرهنگی است و نهایتاً اگر وزیر پاسخی به این موضوع نداشته باشند موضوع را برای بررسی سایر همکاران در صحن علنی مطرح خواهیم کرد و در آن صورت شاید در صحن علنی شرایط متفاوتی پیش بیاید.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که آقای جنتی این مسئله را مدیریت می‌کردند چرا که اگر ایشان وارد موضوع می‌شدند شاید این اتفاق در مورد خانه سینما رخ نمی‌داد و بنابراین اگر مسئله در کمیسیون فرهنگی حل نشود ما وظیفه داریم تا به آن ورود کنیم و مطمئناً هیئت‌رئیسه مجلس نیز به هیچ عنوان تمایل ندارد تا در همان ماه‌های ابتدایی از یک وزیر طرح سوال شود اما اگر پاسخ قانع کننده‌ای از آقای جنتی نگرفتیم چاره‌ای جز این کار نداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *