«انقلاب در خیابان روزولت» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم رونمایی از مستند جدید موسسه سفیرفیلم با عنوان «انقلاب در خیابان روزولت» با حضور نادر طالب زاده و معصومه ابتکار در دانشگاه شریف انجام شد.

IMAGE634878251781198688

بنا بر این گزارش به مناسبت ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، سالن جابربن حیان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف شاهد رونمایی اثر جدید مرکز مستند سفیر با عنوان «انقلاب در خیابان روزولت» و با حضور معصومه ابتکار و نادر طالب زاده بود.

این مستند بیست دقیقه‌ای که به کارگردانی حمید عظیمی ساخته شده است، پیرامون رفتار براندازانه دولت ایالات متحده آمریکا است که در کشورهای مختلف جهان، و علی‌الخصوص جمهوری اسلامی ایران، که به لحاظ ایدئولوژیک با آن دولت اختلاف نظر دارند، طراحی و اجرا شده است، می پردازد. در این مستند که به زبان انگلیسی می‌باشد به کودتای آژاکس که منجر به سرنگونی دولت مصدق شد و نیز جریان ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی و جریاناتی که در طول ۳۲ سال بعد از انقلاب در ایران اتفاق افتاده است پرداخته می‌شود.

IMAGE634878250007787573

خانم ابتکار که یکی از فعالین جریان تسخیر لانه جاسوسی بودند، طی بیان خاطراتی در این باره گفت: بعد از انقلاب به دلیل فضای خاصی که بر کشور حاکم بود و چون دستگاه‌های اطلاعاتی اشراف کافی بر اوضاع داخلی کشور نداشتند، به راحتی امکان وقوع یک کودتا وجود داشت. در آن زمان عده‌ای از دانشجویان احساس تکلیف کردند و طی یک برنامه‌ریزی جمعی، تظاهراتی را ترتیب دادند. که البته بر خلاف آنچه در مستند نشان داده شد، تظاهرات میلیونی هم نبود. بلکه عده آنها شاید به ۴۰۰ نفر هم نمی‌رسید و تنها هدف این دانشجویان هم، پیشگیری از اقداماتی بود که می‌توانست کودتایی را به وجود بیاورد.

 ابتکار با اشاره به اینکه در آمریکا بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب، تنها در موضوع ۱۳ آبان و تسخیر سفارت آمریکا نوشته شده است، افزود: در این حوزه کارهای بسیار کمی در ایران انجام گرفته است و این در حالی است که ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان به کمک آن حقایق آن روزها را همانطور که واقع شده بود، به نسل جوان نشان داد اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود. و در مقابل شاهدیم که این حقایق به صورت وارونه و غلط در رسانه‌های غربی به نمایش گذارده می‌شود.

نادر طالب‌زاده نیز با بیان اینکه در ذهن مخاطب ما نسبت به ۱۳ آبان و مسائل مشابه سوالات اساسی شکل گرفته است افزود: متاسفانه جلسات کارشناسی که در آن بتوان این مسائل را به چالش کشیده و پاسخ‌های صریح و روشن برای آن بدست آورد، آنقدر کم است که اصلا به چشم نمی‌آید. و حاصل این کمبود، سوالات زیادی است که در ذهن نسل جوان جمع شده است و همین خلاء، فرصتی را به دست دشمن می‌دهد تا با برنامه‌ریزی و طراحی‌های مناسب، علیه انقلاب و ایران تبلیغات منفی راه بیاندازند.

در پایان نیز از عوامل ساخت مستند «انقلاب در خیابان روزولت» تقدیر شد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *