مستند «او با ما» نمایشی از تناقض در برخورد با ایران

محمدصادق باطنی، مستندساز درباره مستند «او با ما» که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد گفت: ایده ساخت این فیلم از زمان اکران فیلم سینمایی ضد ایرانی «آرگو» در ذهنم شکل گرفت. وقتی این فیلم را در کنار فیلم «جدایی نادر از سیمین» قرار دهیم، دو روی سکه برخورد آمریکا با مردم ایران را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: زمانی که «جدایی نادر از سیمین» توانست جوایز اسکار و گلدن‌گلوب را از آن خود کند، اوباما این جوایز را پیام صلحی از طرف آمریکا به مردم ایران معرفی کرد. با این حال در سال بعد فیلم ضد ایرانی «آرگو» توانست تمام جوایز مهم سینمای آمریکا را کسب کند.

نویسنده و کارگردان مستند «او با ما» با تاکید بر اینکه از سال ۲۰۰۰ به بعد تنها ۳ فیلم توانستند تمام جوایز سینمای آمریکا را ازان خود کنند گفت: دو فیلم دیگری که به غیر از «Argo» توانستند این جوایز را از آن خود کنند به قدری قوی بودند که گرفتن همه جوایز سینمایی توسط آنها قابل پیش بینی بود. دادن این جوایز به «Argo» نشان از دو رویی دولتمردان آمریکا دارد.

باطنی با اشاره به ساخت دو فیلم ضد ایرانی دیگر توسط غرب خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی در تلاش هستند که فیلم «گلاب» را نیز که بازیگران معروف فیلم‌های ضد ایرانی در آن ایفای نقش می‌کنند هم تراز «آرگو» معرفی کنند. قسمت دوم «۳۰۰» را نیز یک کارگردان جوان اسرائیلی می‌سازد. کارگردان قسمت اول این فیلم تهیه‌کننده و نویسنده قسمت دوم است. او در واقع در حال پرورش و تربیت نیرو در ساخت فیلم‌های ضد ایرانی است. ساخت چنین فیلم‌هایی نشان می‌دهد که امریکایی ها کوچکترین اهمیتی به تاریخ معاصر یا گذشته ایران نمی‌دهند.

وی در پایان از انجام مراحل نهایی تولید مستند «جای خالی» خبر داد و گفت: این مستند درباره فرهنگ عمومی، خلق‌وخوی و رفتارهای اجتماعی مردم ایران است. تهیه‌کنندگی و تصویربرداری این اثر را من برعهده دارم و کمیل سوهانی کارگردان فیلم است. آرین طاهری نیز نویسنده «جای خالی» است. تولید این فیلم در فصل پاییز تمام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *