جشنواره فیلم عمار با بخش‌های جدید می‌آید

حامد بامروت‌نژاد دبیر چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» درباره تغییراتی که در این دوره از جشنواره اعمال شده است گفت: در بخش مسابقه بازنگری‌هایی در قالب‌ها و موضوعات مختلف جشنواره شد و موضوع اقتصاد مقاومتی با توجه به شرایط کشور و تاکید رهبر معظم انقلاب به سایر سرفصل‌ها اضافه شد.

وی ادامه داد: در بخش «مسابقه فیلم» نیز بخش فرعی‌تری با نام «برنامه‌های تلویزیونی» اضافه شد چون در رسانه ملی گاهی برنامه‌های خوبی توسط تهیه‌کنندگان، هنرمندان و تولیدکنندگان ما ساخته می شود و ما خواستیم که این برنامه های تلویزیونی را از طریق اکرانی که برای آنها فراهم می شود، برجسته کنیم. قرار است درباره این برنامه‌ها بحث شود که دلیل برتری و شاخص شدن آنها چیست. البته در جشنواره سال گذشته به دلیل اینکه از طرف صداوسیما برنامه های زیادی به جشنواره رسید به بعضی از این آثار جوایزی اهدا شد اما امسال به طور رسمی جشنواره بخشی را به آثار تلویزیونی اختصاص داده است.

دبیر جشنواره فیلم عمار در ادامه به بخش مسابقه «اقلام تبلیغی» اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش با توجه به ضرورتی که برای فعالان این حوزه احساس می شود خواستیم این اقلام تبلیغی مثل تیزر، پوستر و عکاسی فیلم‌ها بیشتر به مخاطب عام معرفی شود. همچنین این حساسیت ایجاد شود که تولیدکنندگان به سمت کارهای غنی بروند و برای بازاریابی آثار خود تلاش کنند.

بامروت‌نژاد همچنین درباره بخش جدیدی باعنوان مسابقه «فیلم ما» نیز اعلام کرد: این بخش با موضوعاتی شامل «شهید ما»، «مسجد ما»، «مدرسه ما»، «محله ما»، «نمازجمعه ما»، «۱۳ آبان ما» و «اکران مردمی ما» طراحی شده است.

وی در بیان دلیل خود از اضافه کردن بخش «فیلم ما» یادآور شد: مخاطبان و اکران کننده‌ها درخواست داشتند که وارد دنیای فیلمسازی شوند، ما هم سعی کردیم بستری را برای آنها فراهم کنیم تا کسانیکه در سینما در فرم و محتوا حرفی برای گفتن دارند، وارد عرصه شوند. بنابراین فیلم‌های مبتدی تولید شده با دوربین‌های تصویربرداری و یا تلفن همراه می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. همچنین هدف دیگر ما این بود که افراد را نسبت به محیط پیرامون خود حساس کنیم و موضوعاتی که شما در این بخش می‌بینید همه در پیرامون افراد وجود دارند که حالا با فیلمسازی قرار است اینها برجسته‌تر شوند.

بخش مسابقه فیلم این جشنواره چون سال‌های گذشته شامل موضوعات «تاریخ معاصر ایران»، «فتنه سال ۸۸»، «بیداری اسلامی و جهانی»، «نقد درون گفتمانی» و «جنگ نرم» است و بخش ویژه‌ای با نام «اقتصاد مقاومتی» به جشنواره افزوده شده است.

قالب‌های بخش مسابقه جشنواره نیز فیلم داستانی (کوتاه و بلند)، مستند (کوتاه و بلند)، پویانمایی، نماهنگ، فیلمنامه، برنامه تلویزیونی، مقاله و نقدهای سینمایی است.

در بخش مسابقه اقلام تبلیغی، برای نخستین بار آثاری که در طول چهار دوره جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده‌اند، می توانند در این بخش در قالب های تیزر فیلم، پوستر فیلم و عکاسی فیلم شرکت کنند.

چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار به مناسبت سالروز یوم الله ۹ دی، در دی ماه ۹۲ در تهران و نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *