بخش مستند از جشنواره فیلم فجر امسال حذف نمی‌شود

دبیر جشنواره سی ودوم فیلم فجر شب گذشته در گفتگوی برنامه تلویزیونی «دونیم ساعت» گفت: در مورد جشنواره فیلم فجر ترجیح میدادم دوسنان دیگری دبیر جشنواره می‌شدند و من مشاوره میدادم. به هرحال اقتضای شرایط باعث شد که این مسئولیت را برعهده من بگذارند.

وی ادامه داد: این دوره تا زمان برگزاری فاصله کوتاهی داریم. روند برگزاری هم طی این دوسال تغییر یافت و دفتر جشنواره ها بخشی در موسسه رسانه های تصویری و بخشی هم در فارابی درحال کار است. تغییری در مقررات جشنواره نخواهیم داشت و نهایتا با بررسی اجمالی مقرراتی اگر لازم باشد را را اعلام تا بخش های مختلف آمادگی خود را پیدا کنند. تغییرات مقررات جشنواره ها برای ما شایسته نیست و باید به شرایط باثباتی برسیم. تغییر در جشنواره به این سرعت به مصلحت نیست و تأثیر منفی دارد.

رضاداد خاطرنشان کرد: متراکم بودن جشنواره را باور دارم. تصور میکنم بخشی از این اصلاحات در برنامه سال آینده بیشتر قابل پیگری باشد. الان بخش سینمای مستند در جشنواره فجر هست و فیلم کوتاه فرصتی برای جشنواره فجر وجود ندارد و در جشنواره مربوطه قابل دیدن است. سینمای مستند را نباید از جشنواره فجر حذف کنیم. با این حال طی روزهای اینده سعی میکنیم به یک جمع بندی با نیروهای سابق جشنواره برسیم.

وی گفت: خوشبختانه در دوره های من کمترین اعتراض را به کمیته انتخاب و داوران داشته اند؛ سعی میکنم این کمیته ها جامعیت و مقبولیت داشته باشند. باید کاری کرد که هر گروه داوری هم باشد نتیجه کارشان شبیه بهم باشد. به نظرم الان شاهد امیدی در بین سینماگران هستیم. سعی میکنم به نمایندگی از جانب تولیدکنندگان اثار این جشنواره را عهده دار شوم.

دبیر جشنواره سی ودوم فیلم فجر بیان داشت: اگر فیلمسازی هم نظرش با من متفاوت باشد و نخواهد فیلمش را به جشنواره بدهد باز هم از او تقاضا میکنم که به این رویداد بیاید. اگر چه برخی فیلمسازان به دلایل متعددی ممکن است به این فستیوال نیایند اما من علاقه مندم و دنبال این هستم که همه فیلمسازان وجود داشته باشند.

رضاداد از حضور احتمالی فیلم های «چ» و «رستاخیز» در جشنواره امسال خبر داد و گفت: هرکسی هم دنبال این است که در جشنواره مشارکت داشته باشد. سیاست زدگی باید از جشنواره کنار برود همچنان که در برخی دوره ها هم شاهدش بودیم؛ جشنواره آیینه سینمای ایران وبرآیند سینمای ماست. اگر سیاست زدگی باشد فقط ضرر میکنیم.

وی نهایتا بیان داشت: یکی از نکاتی که من پیشنهاد دادم این بوده که بخش بین الملل جشنواره تحث تأثیر سینمای داخلی قرار گرفته؛ گرچه امکانات ویژه ای برای این جداسازی میخواهد. سخت است که بخش داخلی، بین الملل و بازار را همزمان با آن هم داشت و برگزاری جداگاه آن هم مشکلات خود را داراست. به لحاظ محدودیت های اجرایی این ایده هم راه به جایی نبرده است. به نظرم چالش جدی بر سر راه برگزاری جشنواره نداریم. ولی بزرگترین درخواستم استفاده سازمان سینمایی از ظرفیت صدا و سیما و رسانه هاست.

منبع: نسیم آنلاین

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *