تکلیف‌مداری؛ رمز موفقیت موسسات فرهنگی مردم‌نهاد

حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیا(عج) گفت: موسسات فرهنگی مردم‌نهاد باید از سمت دستگاه های مرتبط حمایت شوند شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس می‌توانند با ایجاد شرایطی مناسب‌تر برای این موسسات سرعت رشد و پیشرفت آنها را در جامعه چندین برابر کنند.

یکتا با بیان اینکه حرکت به سمت فرهنگ باید «تکلیف مدارانه» باشد، گفت: گروه‌های مردمی در عرصه فرهنگ غالبا بر مبنای باورهای اسلامی، اعتقاد به اهداف خود و تاکید بر لزوم انجام تکلیف نهاد شده بر دوش خود، به دنبال دستیابی به نتایج سطحی نبوده‌اند و در وادی «نتیجه‌گرایی» گرفتار نشده‌اند؛ رمز موفقیت به دست آمده در فعالیت‌های این موسسات نیز ناشی از همین رویکرد و اعتقاد است.

وی با اشاره به ساختار موسسات فرهنگی مردم نهاد گفت: مدیران و محققانی که تجربه کار در موسسات فرهنگی مردم‌نهاد را دارند با نظام مدیریتی و تحقیقاتی مشتمل بر عناصری چون مدیریت و پژوهش اخلاق‌مدار و ارزشی، مدیریت درآمد- هزینه، مدیریت طرح‌های تحقیقی با به کارگیری نیروهای جوان و … آشنا می‌شوند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یکی از دستاوردهای ورود جوانان به صورت خود جوش در عرصه فرهنگ را، تربیت مدیران و نیروهای علمی متعهد و متخصص در عرصه‌های گوناگون برشمرد و تاکید کرد: به دلیل جوان بودن ساختار این موسسات، مدیران و محققان این نهاد در مقایسه با سایر سازمان‌ها، جوان‌تر بوده و دارای اطلاعات علمی به‌روزتری هستند، لذا در طول زمان نه چندان طولانی به مدیران و پژوهشگرانی مجرب و در عین حال جوان تبدیل می‌شوند.

حسین یکتا در پایان با اشاره به گسترش این موسسات گفت: موسسات مردمی فرهنگ نهاد به حول و قوه الهی هر روز در حال گسترش هستند و امیدوارم با گسترش این نهادها مشکلات بخش‌های فرهنگی کشور با سرعت بیشتری حل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *