اعضای هیات مدیره موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی معرفی شدند

مطابق مقررات و ضوابط حاکم بر تاسیس مؤسسات و مراکز فرهنگی جواد شمقدری، جلیل عرفان منش، و مهدی عظیمی میرآبادی به نام هیأت موسس، این موسسه را به عنوان یک موسسه غیرخصوصی تاسیس نموده و به استناد ماده ۱۶ اساسنامه به عنوان مجمع عمومی تنها برای بار اول با انتخاب جمال شورجه (رییس)، مهدی عظیمی میرآبادی (نایب‌رییس و مدیرعامل)، و علیرضا عاقل‌زاده (خزانه‌دار) هیأت مدیره موسسه را انتخاب نموده‌اند.

براساس این گزارش، وظیفه و مسئولیت هیأت موسس پس از ثبت مؤسسه و تشکیل هیأت امناء خاتمه یافته و اختیاراتش عیناً به هیأت امناء واگذار می‌شود.

مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در قالب تشکیلاتی غیردولتی و غیرانتفاعی، و به عنوان یکی از بازوهای هدایتی، حمایتی، و اجرائی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کلی فرهنگی و هنری امور سینمائی کشور، تشکیل و در تاریخ ۴/۶/۹۲ با شماره ۳۲۵۸۲ ثبت گردیده‌است، تا براساس اهداف فرهنگی مصرّحه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت قوانین، مقررات، و ضوابط موضوعه کشور در زمینه‌های «تاریخ انقلاب اسلامی»، «دفاع مقدس»، «بیداری اسلامی»، و «مقاومت» به عنوان یک مرکز جامع سینمایی در جهت تولید فیلم‌های ارزشی و انقلابی فعالیت نماید.

معرفی اجمالی جمال شورجه

جمال شورجه؛ متولد سال ۱۳۳۳ زنجان، فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است و کارگردانی فیلم‌های سی و سه روز، یاس‌های پنهان، وعده دیدار، باشگاه سری، خلبان، دایره سرخ، عبور از خط سرخ، حماسه مجنون، لبه تیغ، عملیات کرکوک، شب دهم، روزنه؛ تهیه کنندگی فیلم‌های نفوذی، آسمان هشتم؛ و نویسندگی فیلمنامه‌های سینمایی حماسه مجنون، لبه تیغ، عملیات کرکوک، و شب دهم را به عهده داشته است. حضور در شوراها و هیأت‌های گوناگون سینمایی از جمله شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی و شورای عالی سینما از دیگر سوابق اوست.

معرفی اجمالی علیرضا عاقل زاده

علیرضا عاقل زاده؛ در سال ۱۳۴۳ در شهر شیراز متولد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شیراز گذرانده‌است. وی با مطالعه و تحقیق کتب و آثار سینمایی، با توجه به علاقه‌اش به فیلم و سینما در سال ۱۳۶۳ با همکاری جمعی از دوستانش اولین فیلم خود را با سختی‌های بسیار و امکانات اندک در ارتباط با مجروحین و ساماندهی آنان در دوران دفاع مقدس ساخته، چند فیلمنامه دیگر نیز نوشته و کارگردانی کرده، سپس در سال ۱۳۶۷ به دانشکده سینما تئاتر وارد و از آنجا در رشته سینما فارغ‌التحصیل شده‌است. وی در بخش‌های گوناگون فیلمسازی حرفه‌ای مثل فیلمبرداری، تصویربرداری، منشی صحنه، فیلمنامه نویسی، تدوین، تولید و تهیه مشغول به فعالیت شده‌است. همچنین او در مسئولیت‌های اجرایی نیز حضور یافته که از جمله به معاونت اداری و مالی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، مدیریت عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، معاونت طرح و برنامه و نظارت سازمان بسیج هنرمندان کشور، معاونت اداری و مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و عضویت در شوراهای گوناگون مرتبط با سینما اشاره می‌شود.

معرفی اجمالی مهدی عظیمی میرآبادی

مهدی عظیمی میرآبادی؛ متولد سال ۱۳۴۴ شهرضا است که فعالیتهای حرفه ای هنری خود را در زمینه تئاتر و خوشنویسی از سال ۱۳۶۲ آغاز و با تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران به سینمای حرفه‌ای وارد شده است و ضمن فعالیتهای سینمایی و تلویزیونی در بخش‌های تهیه‌کنندگی و مدیریت تولید و… در حوزه مدیریتی و اجرایی نیز حضور داشته‌است. قائم مقامی و مدیریت کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای و معاونت امور فعالیت‌های سازمان سینمایی کشور از آخرین مسئولیت‌های اوست.

براساس این گزارش، موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی اهداف مهمی را در چهار حوزه سینمای مقاومت، سینمای انقلاب اسلامی، سینمای بیداری اسلامی و سینمای دفاع مقدس دنبال می‌کند که به زودی و پس از استقرار کامل این موسسه اخبار و فعالیت‌های آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *