«قطعه ناکوک» به تدوین رسید

محمود معظمی کارگردان «قطعه ناکوک» گفت:‌ یکی از پرسکانس‌ترین و سخت‌ترین تله فیلم‌هایی است که من تا کنون کارگردانی کرده‌ام و در ساخت این اثر تلاش کردم تا همه چیز فراتر از استانداردهای رایج باشد و حتی تا حدود زیادی به فرمت سینمایی نزدیک شدم.

وی افزود: طبیعتاْ ساخت اثر مشارکتی و تامین نظر نگاه‌های ارگان مشارکت کننده دشواری‌های خاص خود را دارد به ویژه آنکه یک موضوع تخصصی هچون پالایش نفت و گاز رکن اصلی کار باشد اما خوشبختانه در این اثر علاوه بر آنکه سعی نمودیم در درجه اول به قصه وفادار باشیم و اولویت اصلی ما درام بود، آنچه که مطلوب شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران بود نیز لحاظ شود کما اینکه در تمامی سکانس‌های پالایشگاهی در لاوان و اراک که بخش عمده‌ای از کار ما بود مهندسینی از حوزه نفت به عنوان مشاور در کنار ما حضور داشتند تا علاوه بر ادای درست اصطلاحات تخصصی توسط بازیگران، فضای خلق شده نیز باور پذیرتر باشد.

این کارگردان تصریح کرد: در حال حاضر تدوین نسخه اولیه توسط نیما حسن دوست آغاز شده و آرش باد پا نیز ساخت موسیقی را بر عهده دارد.

معظمی اذعان داشت: برای ساخت موسیقی از سبک ارکسترال استفاده خواهد شد چون فضای کار موزیک حجیمی را می‌طلبد.

«قطعه ناکوک» به قلم محمدرضا محسنی‌راد یک ملودرام اجتماعی است که قصه مادری را روایت می‌کند که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌رود و در این بین همسر او که از مهندسان پالایشگاه لاوان است طی حادثه ای فوت می کند. زن پس از بازگشت به دلیل تالمات روحی ناشی از مرگ همسر تصمیم می گیرد در این پالایشگاه مشغول به کارشود. بعد از گذشت چند سال پالایشگاه اراک دچار یک مشکل حیاتی می‌شود و او برای کمک به حل مشکل عازم این پالایشگاه می‌شود. درآنجا فرزندش را که از مهندسان بازرسی پالایشگاه است راملاقات می کند و داستان براساس روابط این مادر وپسر شکل می گیرد.

پروانه معصومی، مجید مظفری، معصومه بافنده و مجتبی رجبی ازجمله بازیگران اصلی این کار هستند.

«قطعه ناکوک» محصول گروه فیلم های تلویزیونی مرکز سیمافیلم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *