جزئیات جدید درباره «آشیخ»، فیلمی درباره شهید میثمی

«آشیخ» نام فیلمنامه‌ای از احمد کاوری است که هم اکنون ساخت آن در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت در حال بررسی است. پیش از این شرف‌الدین رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از احتمال تغییر نام این فیلمنامه خبر داده بود.

«آشیخ» فیلمی دفاع مقدسی درباره شهید عبدالله میثمی است. او یکی از روحانیون ایرانی در هشت سال دفاع مقدس بود. میثمی نماینده حضرت امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بود که در شلمچه و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام عبدالله میثمی شهید شاخص سال ۱۳۹۱ است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی کوتاه جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت. او مدتی را نیز در کردستان گذراند و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاسوج توسط یار دیرینه‌اش شهید حجت‌الاسلام ردانی پور به یاسوج هجرت کرد. او سهم بسزایی در ثبات سیاسی و نظامی آن منطقه داشت.

با آغاز جنگ او در اشتیاق پیوستن به رزمندگان اسلام، تنها بنا به اطاعت از دستور حضرت امام(ره) به فعالیتش در استان ادامه داد، تا اینکه بعد از ۳۰ ماه فعالیت در یاسوج، به عنوان مسئول دفتر نمایندگی حضرت امام (ره)در سپاه منطقه ۹ به شیراز منتقل شد. او در حالی که به اتفاق شهید کلاهدوزان برای یک مأموریت نظامی درباره مسائل خلیج فارس عازم بندرعباس می‌شود، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۳ با یک تریلر تصادف می‌کند. شهید میثمی مجروح و همراهش شهید می‌شود. او پس از مدتی به میدان نبرد بازمی‌گردد و مسئولیت‌های متعددی را بر عهده می‌گیرد. از سمت‌های او می‌توان به همکاری با دادگاه مبارزه با مواد مخدر، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاسوج، نماینده ولی فقیه در سپاه منطقه ۹، نماینده حضرت امام خمینی (ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء اشاره کرد.

سال گذشته نمایش رادیویی «سی پاره ی صبر» بر اساس زندگی وی به صورت سریالی هفت قسمتی در قالب سی‌دی عرضه شد. نویسنده این نمایشنامه امیررضا مافی و سردبیری آن را نادر برهانی مرند به عهده داشت. این نمایش به زوایای گوناگون زندگی این شهید می‌پردازد.

احمد کاوری در مورد فیلمنامه فیلم سینمایی «آشیخ» گفت: من فیلمنامه را به سعید سعدی تهیه‌کننده سینما سپرده‌ام.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *