آغاز پخش آزمایشی شبکه‌ای با اولویت انقلاب، دفاع مقدس و بیداری اسلامی

مراسم تجلیل از مدیران و فعالان رسانه ملی به پاس تلاش در هفته دفاع مقدس با حضور علی دارابی معاون سیمای صداوسیما، محمدحسین صوفی معاون صدای صدا و سیما، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از دست‌اندرکاران و فعالان برنامه‌ساز حوزه دفاع مقدس عصر امروز در تالار رضوان صداوسیما برگزار شد.

علی دارابی معاون سیمای صداوسیما در سخنانی بیان داشت: واقعیت این است که اگر ما در هفته دفاع مقدس به مقوله دفاع مقدس می‌پردازیم تنها بخشی از آن مرتبط به تجلیل از ایثارگران، جانبازان و آزادگان است و بخش اعظم آن نیاز ما به بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: گفتمان دفاع مقدس، گفتمانی مربوط به ایثارگری، جهاد، خداباوری، توسل و توکل است و روایت درست آن برای نسل جوان امروز یک ضرورت است. اگر فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی تبیین کنیم باز دچار تحریفاتی می‌شویم و به همین دلیل امروز نیز مشاهده می‌کنیم اندیشه‌های امام توسط عده‌ای دچار تحریفات می‌شود و ما باید در برابر تحریفات هم روشنگری داشته باشیم.

وی به برنامه‌های سیما اشاره کرد و افزود: در حوزه سیما برای مناسبت‌ها برنامه‌ریزی‌های سالانه‌ای داریم و برای هفته دفاع مقدس تدارک گستره‌ای دیده‌ایم ما برنامه‌های مختلفی از جمله جشنواره فیلم‌های دفاع مقدس و سریال نوشدارو را برای این ایام در نظر گرفتیم. همچنین ساختارهای مختلفی در حوزه پویانمایی و انیمیشن داشتیم که سال گذشته بازخوانی کتاب «دا» و امسال کتاب «پایی که جا ماند» و «نورالدین پسر ایران» را پخش کردیم.

دارابی گفت: توجه به دفاع مقدس جزو راهبردهای صداوسیما است و در سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ فیلم و ۳۵ سریال در زمینه دفاع مقدس تولید شده است اما ضرورت ایجاد یک شبکه تلویزیونی با محوریت انقلاب، دفاع مقدس و بیداری اسلامی حس شد که این شبکه تلویزیونی به زودی کارش را به صورت آزمایشی آغاز می‌کند و برنامه‌هایی با محوریت انقلاب، دفاع مقدس و بیداری اسلامی پخش می‌کند.

در پایان مراسم از علی دارابی معاون سیما، محمدحسین صوفی معاون صدا و جمعی از مدیران و برنامه‌سازان شبکه‌های مختلف صداوسیما با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *