استقبال از محرم در شبکه مستند

شبکه مستند سیما با توجه به تجربه پخش مستندهای توحید محور در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای سال گذشته و اقبال مخاطبان نسبت به چنین رویکردی، در ایام محرم امسال نیز در کنار پخش برنامه‌های تولیدی با محور عاشورا، مستندهای خارجی را که نگاهی هستی شناسانه و توحیدی به جهان دارند را پخش می کند.

مهدی خلجی مدیر تامین برنامه شبکه مستند ضمن اعلام این خبر افزود: سه مجموعه مستند «فراتر از تاریخ»، «با پای دل سفر کن» و «ضریح عشق» در شبکه مستند تولید شده‌اند که در ایام محرم پخش خواهند شد.

وی درباره محتوای این مجموعه‌ها توضیح داد: ده قسمت از مجموعه «فرا‌تر از تاریخ» پس از گذشت بیش از دو سال از شروع تولید در دهه اول محرم امسال پخش می شود. ایرج عرب‌زاده یکتا تهیه‌کننده و کارگردان این است و این مجموعه در قالب مستندی تاریخی وقایع عاشورا را با روشی متفاوت به تصویر می‌کشد.این مجموعه در جشنواره پژوهش‌های رسانه‌ای موفق به دریافت لوح تقدیر شد و حرکت کاروان امام حسین(ع) از مکه تا کربلا و نقشه راه آنها تا عاشورا را منزل به منزل روایت خواهد کرد.

«با پای دل سفر کن» نیز که به تهیه کنندگی عباس نادران در پنج اپیزود متفاوت ساخته شده است  سعی دارد با قصه‌هایی متفاوت و نگاه‍‌هایی گوناگون روایتگر سنت پیاده‌روی باشکوه زائران امام حسین از شهرهای مختلف به کربلا و عزاداری آن‌ها در روز اربعین باشد. همچنین مجموعه پنج قسمتی «ضریح عشق» ساخته سلمان وکیلی نیز که مراحل انتقال ضریح جدید امام حسین (ع) به کربلا و نصب آن را تصویر کرده است، در این ایام از شبکه مستند پخش می‌شود.

مدیر تامین برنامه شبکه مستند، مستندهای خارجی توحید محور شبکه را در ایام محرم اینگونه برشمرد: مستند دو قسمتی «نظم و بی نظمی» با روایت جیم الخلیلی، «حیات وحش اندونزی» درباره زیبایی‌های حیات وحش بزرگترین مجمع الجزایر کره زمین، «اقیانوس آرام جنوب» در شش قسمت پنجاه دقیقه‌ای و با عناوینی چون آبی بیکران، اقیانوس آتشفشانها و بهشت شکننده، هفت شگفتی جهان صنعتی که درباره چالش‌های مهندسی عمران و راه‌حل‌های آن است و ریز جهان‌های کوچک که در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به شگفتی‌های حیات وحش می‌پردازد نیز آماده پخش از شبکه مستند هستند.

ضمن اینکه مستندهایی چون «نگهبانان طبیعت»، «حیات وحش عرب»، «ماهی قاتل» و «تاریخچه حیات» نیز در ایام عزاداری محرم و صفر از شبکه مستند پخش خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *