«مختارنامه» در ماه محرم از شبکه سحر پخش می‌شود

«مختارنامه» که برای دومین بار با زیرنویس انگلیسی از شبکه سحر پخش می شود، به سرپرستی مسلم دهقانی در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه ای زبانگردانی شده و در ایام ماه محرم هر روز ساعت ۰۱:۰۰ به وقت تهران پخش می شود. برنامه دیگر این سیما «لهوف» نام دارد که محمد درگاهی آن را در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای تهیه کرده است.

این برنامه، زندگی نامه امام حسین(ع) از زمان خروج آن حضرت از شهر مدینه تا شهادت ایشان را براساس کتاب «لهوف» تالیف سید بن طاووس بررسی می کند. اصل این کتاب عربی است و چندین بار به فارسی ترجمه شده است. در برنامه «لهوف» که هر روز ساعت ۱۳:۳۵ به وقت تهران روی آنتن شبکه سحر می رود، موضوعاتی همچون شرح واقعه عاشورا، شخصیت امام حسین(ع)، تبیین اهداف آن حضرت، دلایل و اهداف نهضت عاشورا و معرفی اصحاب ایشان با حضور کارشناس مذهبی مورد بحث قرار می گیرد.

«گزارش ویژه» برنامه دیگری است که به سفارش سیمای انگلیسی در دفتر لندن تولید شده و از ابتدای محرم الحرام هر روز ساعت ۱۳:۲۰ به وقت تهران پخش می شود. در این برنامه، دکتر محمدعلی شمالی کارشناس مسایل دینی در میان مسلمانان در مرکز اسلامی شهر لندن پیرامون فلسفه روز عاشورا و قیام امام حسین در کربلا، شخصیت امام سوم شیعیان، هدف آن حضرت و یارانش در این قیام خونین، مصائب و سختی های اهل بیت امام حسین در زمان قیام عاشورا و پس از آن به سخنرانی می پردازد.

منبع: نسیم آنلاین

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *