بکائیان: مستند «صبح روشن» روایتگر زندگی شهید علی‌محمدی

حجت بکائیان مستندساز و کارگردان مستند «صبح روشن» درباره این مستند گفت:‌ این مستند ۳۵ دقیقه‌ای است و به بیوگرافی شهید علی محمدی می‌پردازد و من بیشتر سعی کردم که بیشتر به جابگاه علمی این شهید بزرگوار بپردازم و بعد سعی کردم روایت لحظه ترور را از زبان خانواده این شهید به تصویر بکشم.

وی درباره مدت فیلمبرداری این مستند توضیح داد: ما در منزل ایشان و دانشگاه فیزیک هسته ای تهران، و سازمان انرژی اتمی و … فیلمبرداری کردیم و از چند تن از اساتید هیئت علمی دانشگاه فیزیک و استاد خودشان آقای توسلی مصاحبه گرفتیم که این فیلمبرداری از بهمن ماه ۹۱ آغاز و اسفندماه به طول انجامید.

وی افزود: ما یک سری تحقیقات میدانی داشتیم و یک مقدار هم سعی کردم اطلاعات هسته‌ای خودمان را بالا ببریم تا بتوانیم به علم هسته‌ای ایشان نزدیک‌تر شویم کهه مشاوره همسر این شهید بزرگوار و سازمان انرژی اتمی هم کمک بزرگی به من کردند.

13920904000211_PhotoL

بکائیان در ادامه ساخت مستند سیاسی را اینگونه ارزیابی کرد که: مستند سیاسی باید به سیاست بپردازد اما جبهه نگیرد به این معنا که مجال‌های مختلف و افراد مختلف را بیان کند ولی جبهه نگیرد چون جبهه گرفتن بر عهده مخاطب است و فیلم زمانی موفق است که بتواند افکار مخاطبان را با خود همراهی کند.

وی با اشاره به جشنواره سینماحقیقت عنوان کرد: جشنوراه سینما حقیقت معتبرترین جشنواره در منطقه است و از این بابت اتفاق بسیار خوبی است و فارغ از همه مباحث رقابتی این جشنواره یا طیف مخاطب بین المللی دیده میشود و برای من مهم این بود که شخصیت شهید علی محمدی انقدر برای من ارزش پیدا کرد که تلاش کنم تا کردم شخصیت ایشان را درک کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *