«جای خالی»؛ گام اول و اعتمادساز در موضوع «فرهنگ عمومی»

به گزارش سفیرفیلم، هفته گذشته ۱۱ آذرماه مستند «جای خالی» در حضور حجت‌الاسلام قاسمیان اکران شد. ایشان ضمن تماشای فیلم به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود برای بهبود آن پرداختند.

حجت‌الاسلام قاسمیان مستند را یک «طرح مسئله» دانست و گفت: «مستند به دنبال یک جراحی نیست. بلکه سعی کرده آغازگر ورود به موضوع فرهنگ عمومی باشد.»

وی معتقد است فیلم، تمام استانداردهای تکنیکی یک مستند خوب را داشته است. از جمله مصاحبه با توده‌های مردم، دانش‌آموزان، کارشناسان و…

JayeKhaliGhasemian-13920912-SafirFilm (2)

قاسمیان اما «فرهنگ عمومی» را نیازمند «یک جراحی بیشتر» دانست و خاطرنشان کرد: «جوان‌ها باید با نگاهی منتقدانه به موضوع ورود پیدا کنند و فضاها و عرصه‌هایی را باز کنند که قدری متفاوت از حالت عادی است و به دنبال مداوا و ترمیم زخم باشند. چرا که گفتمان‌سازی نیازمند ورود بازتر و عمیق‌تر به معضلات جامعه دارد.»

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: «بررسی مشکلات و مسائل داخلی، نیازمند زبان تیزتری است، که در «جای خالی» این گزیدگی لازم وجود ندارد.»

JayeKhaliGhasemian-13920912-SafirFilm (14)

او معتقد است «جای خالی» یک نگاه ملیح به موضوع «خلق‌ و خوی ایرانیان» است و «طرح ملیحانۀ موضوع، گام اول و اعتمادسازی است که در ادامه ورودی جسورانه‌تر به این موضوع را می طلبد.»

گزارش تصویری این دیدار را از اینجا ببینید.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *