فیلم‌ها و سریال‌های ویژه روز ۹دی اعلام شد

برنامه‌های مختلفی به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه‌های این شبکه‌ها موضوع نه دی، عوامل پدید آمدن این رخ‌داد تاریخی و علل حضور پر شکوه مردم در این حماسه عظیم را بررسی می‌کنند. در تله فیلم‌ها و فیلم‌های سینمایی که در این باره تهیه شده نیز با نگاهی هنری به تاریخچه این برگ از تاریخ انقلاب پرداخته شده است.

سایبان شبکه یک سیما، تله فیلم «سایبان» را به کارگردانی مسعود تکاور و تهیه کنندگی حسن هاشمی نسب آماده پخش کرده است. این فیلم به نویسندگی حسین تراب‌نژاد برای پخش در روز بصیرت آماده می‌‌شود.

موضوع این فیلم جاسوسی و گروگانگیری است. مسعود تکاور درباره انتخاب اسم این تله فیلم گفت: «سایبان» کسی است که سایه ایجاد می‌کند؛ به عبارتی تکلیف روز مشخص است اما تکلیف سایه مشخص نیست و این عدم قطعیت به معنای حضور داشتن فردی در سایه است که ما آن را نمی‌بینیم و سایبان اصلی‌‌ همان فتنه گر اصلی است.

بازیگران این تله فیلم حسن جوهرچی، کاوه سماک باشی، مجید مشیری، محسن افشانی و مریم کاویانی هستند. همچنین احسان فانیان کارگردانی بخش ویژوال افکت را برعهده دارد.

ذهن خاموش

فیلم تلویزیونی «ذهن خاموش» هم به کارگردانی مهرداد خوشبخت، نویسندگی علی خودسیانی و تهیه‌کنندگی الهام ابراهیمی برای روز بصیرت آماده می‌شود. «ذهن خاموش» با موضوع نحوه ترور دانشمندان هسته‌ای به دست عوامل صهیونیست، داستان فعالیت گروه ترور دانشمندان هسته‌ای ایرانی است که درصدد ترور یک دانشمند دیگر کشورمان هستند.

علیرضا کمالی‌نژاد، سارا منجزی، امیر دلاوری، پرویز فلاحی‌پور، نیلوفر شهیدی و افشین نخعی از بازیگران اصلی این طرح هستند.

مهتاب روی سکو

همچنین فیلم «مهتاب روی سکو» به کارگردانی فیما امامی از تولیدات سیما فیلم است که به مناسبت روز بصیرت از شبکه یک پخش می‌شود. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که برخلاف اعتقاداتش در حادثه‌ای دچار تناقض فکری می‌شود. حسین محجوب، مرضیه خوش‌تراش، امیررضا دلاوری، علی اسکندری، آتش تقی‌پور و مهدی صباغی در این فیلم بازی کرده‌اند.

همچنین فیلم سینمایی قلاده‌های طلا به کارگردانی ابولقاسم طالبی در روز بصیرت از این شبکه پخش می‌شود.

خانه پدرم

محسن همتی‌نژاد، مدیر تامین برنامه شبکه دو هم اعلام کرد فیلم «خانه پدرم» از تولیدات سیما فیلم به کارگردانی کامران قدکچیان به مناسبت روز بصیرت از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم داستان پسر سیزده‌ساله‌ای است که به دلیل دزدی کوچکی زندانی شده است. در این فیلم زنده‌یاد عسل بدیعی، حمید ابراهیمی، پوریا ایمانی، ایمان یادگاری، عسل جلالی و ستایش محمودی بازی کرده‌اند.

وی افزود: فیلم «ابابیل» تولید سیما فیلم نیز در ایام بصیرت از این شبکه بازپخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی جواد مزدآبادی، نویسندگی امیر ماهرو و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تولید شده و در آن لیلا بلوکات، رامین راستاد، وحید شیخ‌زاده و حدیثه تهرانی بازی می‌کنند. همتی‌نژاد اظهار کرد: شبکه دو به مناسبت روز بصیرت چند کلیپ تصویری هم برای پخش آماده کرده است.

فاصله کانونی

تله فیلم «فاصله کانونی» نیز به کارگردانی گودرزی و تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.

مجموعه «خواب بلند» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد نیز در ۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای آماده پخش از این شبکه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *