کنکاش رفتار سیاسی افراد و مقامات موثر در فتنه در فیلم «لکه» + عکس

محمد باقر مفیدی کیا گفت: فیلم کوتاه داستانی «لکه» با موضوع فتنه ۸۸ ساخته شده و به ارتباط آن با مسائل سیاسی روز می‌پردازد.

وی افزود: تولید این فیلم در نیمه دوم آذرماه انجام شده که هم‌اکنون در مرحله تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی به طور همزمان است تا برای اکران در جشنواره عمار آماده شود.

مفیدی‌کیا که نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته در این باره گفت: این اثر به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه ساخته شده و فیلمنامه آن در مهرماه امسال باتوجه به فضای سیاسی حاکم نوشته و نهایی شده است.

13921009000375_PhotoL

وی در ادامه تاکید کرد: این یک فیلم واقعا سیاسی است و با سایر فیلم‌های ساخته شده با این موضوع که بیشتر جنبه امنیتی و اطلاعاتی دارند متفاوت است و به کنکاش در رفتار سیاسی افراد و مقامات موثر در فتنه می‌پردازد.

مفیدی‌کیا در خصوص اینکه در این فیلم گفتمان قالب برخی احزاب سیاسی را به چالش کشیده است، گفت: مبنای چالش کاراکترها در این فیلم جدال میان دو نوع تفکر و دیدگاه نسبت به مسائل کلان نظام و فتنه ۸۸ در قالب شخصیت‌های نمادین است که از حیث باورپذیری می‌توان ما به ازای حقیقی برای آن متصور شد.

13921009000374_PhotoL

نویسنده و کارگردان لکه با ذکر این نکته که جشنواره عمار بهترین جا برای نمایش این فیلم است، افزود: امیدوارم نمایش این فیلم در جشنواره عمار به خصوص برای آن دسته از مخاطبان که مطالبات انقلابی از سینما دارند و آن را در بدنه فعلی سینما به شکلی ضعیف محقق می یابند، ارزشمند باشد.

بنابر این گزارش، مفیدی‌کیا پیش از این فیلم کوتاه تحسین شده «و دیگر هیچ نبود…» و کلیپ «ما ایستاده‌ایم» را ساخته است.

فرخ نعمتی، فریبا کوثری، علی سلیمانی و رهام تدریسی در این اثر ۳۰ دقیقه‌ای ایفای نقش می‌کنند و مدیر تولید فیلم «لکه» سیدحسین یعقوبی؛ سیدفرهاد مافی مدیریت تصویربرداری؛ پیام حسین سوری طراحی صحنه و لباس؛ سیامک نیازی صدابردار؛ حسین صالحیان طراح گریم؛ و ابوذر حیدری تدوینگر این اثر را برعهده داشته‌اند.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *