اعلام آثار ویژه دهه‌فجر سیما فیلم

فیلم‌های «پلکان ۱» و «پلکان ۲»، «بنی آدم اعضای یکدیگرند»، «روزنامه دیواری»، «ترانه پاییزی»، «پلاک ۷ کوچه پاییز» و «مرگ یک شاعر» عناوین این آثار است.

بنا براین گزارش فیلم‌های «پلکان ۱ و ۲» به کارگردانی سعید ابراهیمی فر و تهیه کنندگی دکتر جواد ظهیری بر اساس نمایشنامه‌ای از زنده یاد اکبر رادی سیر تحول و مسیر زندگی بلبل از ابتدای جوانی که ساکن روستا بوده تا سالهای پایان زندگی‌اش که تبدیل به ارباب تاج می‌شود را روایت می‌کند.

علی عمرانی، آشا محرابی، گلاره عباسی خسرو احمدی و سینا رازانی بازیگران اصلی این دو تله فیلم هستند. این دو فیلم از شبکه سوم سیما پخش خواهند شد.

در خلاصه داستان» بنی آدم اعضای یکدیگرند «به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه کنندگی فرزاد کاشف و بر اساس متنی از محمد رضایی راد آمده است: «همسر سرایدار مدرسه قاسم و مهران بیمار است و نیاز به عمل جراحی دارد بچه‌ها تصمیم دارند برای عمل جراحی او پول جمع کنند اما شهربانی تصور می‌کند این کار در راستای مقاصد سیاسی است.»

حسین محجوب، جمشید جهانزاده، جمال اجلالی، سیامک اطلسی و ناصر آقایی از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

«روزنامه دیواری» نیز به کارگردانی خسرو معصومی و به تهیه کنندگی فرزاد کاشف و با فیلمنامه‌ای از محمد رضایی راد درباره بچه‌های یک مدرسه است که تصمیم به تهیه یک روزنامه دیواری می‌گیرند اما در متن روزنامه بدون منظور خاصی به درج مسائلی چون ترور کندی می‌پردازند و این امر سبب بروز اتفاقاتی می‌شود.

مریم کاظمی، مریم بوبانی، جمشید جهانزاده، کامران فیوضات از بازیگران این فیلم هستند. پخش این فیلم نیز از شبکه دو سیما قطعی شده است.

«ترانه پاییزی» به کارگردانی بهمن زرین‌پور و به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و با فیلمنامه‌ای از امیرحسین کامیار بر اساس یک عکس از وقایع انقلاب اسلامی سال ۵۷ شکل گرفته که تلاش دانشجویان برای پیروزی انقلاب را به تصویر می‌کشد.

عمار تفتی، ساره بیات، امیر ممد زند و ارسطو خوش رزم از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم از شبکه تهران پخش خواهد شد.

«پلاک ۷ کوچه پاییز» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم بر اساس متنی از آرش برهانی روایتگر قصه خبرنگاری است که سراغ نویسنده‌ای مشهور می‌رود تا برای چاپ رمانش به زبان انگلیسی وارد مذاکره شود. در ادامه در می‌یابیم که رمان نویسنده واقعیت دارد و ماجرا شکل دیگری به خود می‌گیرد.

داریوش فرهنگ، احمد ساعتچیان، نازنین‌فراهانی، احسان عیوضی‌نژاد، زویا امامی و امین امیری بازیگرانی هستند که در این تله‌فیلم هنرنمایی کرده‌اند. این فیلم نیز به روی آنتن شبکه تهران خواهد رفت.

«مرگ یک شاعر» نوشته و کارگردانی حسن هدایت و به تهیه کنندگی محمود رضایی روایتگر زندگی میرزاده عشقی است.

امیررضا دلاوری، محمد ساربان، ساره بیات، کیوان حبیبی، مهرداد ناعمی، اسفندیار ابراهیمی، علیرضا جاویدنیا، محمد عباس‌نژاد، علیرضا مهران، امید شاپوری و مسعود لواسانی نیز از بازیگران این تله فیلم هستند. این فیلم از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *