سال پرکار مرکز موسسه سفیرفیلم

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، صبح امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین نشست خبری این مرکز برگزار شد. در ابتدای این نشست مصطفی رضوانی با اشاره به دستاوردها و معرفی آثار آتی موسسه سفیرفیلم گفت:  موسسه سفیرفیلم در نظر دارد در سه حوزه سبک زندگی، اقتصاد و جهان اسلام به تولید آثار مستند بپردازد.

معاون شبکه و تعاملات مرکز مستند سفیر افزود: در حوزه اقتصاد دو مستند بلند به نمایش در خواهد آمد و علاوه بر آن تعدادی کار کوتاه نیز تولید خواهد شد. همچنین در حوزه سبک زندگی نیز یک انیمیشن و یک مستند بلند با موضوع حجاب تولید می شود. در حوزه جهان اسلام هم برنامه ریزی کرده ایم تا سه مستند بلند و یک مستند کوتاه تولید کنیم. در بخش اقتصادی نیز مستند «فاکتور صوری» را در دست تهیه داریم.

M SH7451رضوانی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از رسالت های مرکز سفیر واکنش به وقایع اجتماعی است افزود: سفیر تا زمان انتخابات، از دو مستند بلند به نام های «مصاف» و «نبردخاموش» رونمایی خواهد کرد و همچنین دو انیمیشن و تعدادی کار کوتاه نیز خواهد ساخت. وی افزود مستند «فاکتور صوری» و مستند دیگری با نام «جای خالی» که به موضوع سبک زندگی می پردازد پس از انتخابات رونمایی می شوند.

وی درباره تولیداتی که سفیر تا پایان سال ۹۲ تولید خواهد کرد گفت: تا پایان سال ۹۲ تعدادی مستند با موضوعات ازدواج، تحریم‌های بین‌المللی، سبک زندگی انقلابی، ترویج کتاب و کتابخوانی، پشت پرده هالیوود، انقلاب مصر و وحدت حوزه و دانشگاه تولید خواهد شد.

معاون شبکه و تعاملات مرکز مستند سفیر در ادامه از شکل گیری شبکه تولید مستند کوتاه توسط مرکز مستند سفیر خبر داد و گفت: ما نمی خواهیم کار تولید مستند در تهران متمرکز باشد و از شهرستان ها برای جذب نیروهای مستعد استفاده می کنیم و از ایده های مختلف حمایت خواهیم کرد و برنامه ی مشابهی را نیز در فضای دانشگاهی داریم.

رضوانی ضمن اشاره به کارگردانی خودش در مستند «نبرد خاموش»  گفت: نبرد خاموش پیرامون تحریم و جنگ اقتصادی و با رویکرد بررسی آسیب ها و برکات ناشی از تحریم‌ و  همچنین سوء مدیریتی که در این حوزه در داخل کشور وجود دارد، ساخته می شود.

سید مهدی کرباسی کارگردان و مدیر شبکه تولید سفیر  نیز در این نشست در رابطه با ساخت مستند «فاکتور صوری» گفت: ۵۰ درصد تصویربرداری مستند «فاکتور صوری»با موضوع طرح برخی مطالب در خصوص سیستم بانکداری کشور انجام شده و بقیه آن به بعد از انتخابات موکول شده است و تصویربردای تا نیمه تابستان به اتمام می رسد.

M SH7525کرباسی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره «مستندسازان شهروندی» در دوره انتخابات افزود: بنا داریم این کار را به صورت مشترک با شبکه اجتماعی افسران انجام دهیم و قرار است پس از یک آموزش مختصر مجازی، مستندهای کوتاه آماتوری در شهرهای مختلف و با موضوع انتخابات ساخته شود و در شبکه اجتماعی افسران منتشر شود.

محمدرضا تاجدین، مدیر تحقیق و توسعه مرکز سفیر نیز در مورد پروژه ساخت مستند «مصاف» گفت: زمینه ی فکری پروژه مستند «مصاف» که کارگردانی آن را علی عبدالوهاب و علی جمالی بر عهده دارند، پس از حوادث فتنه سال ۸۸ ایجاد شد و در آن بنا داریم تاریخ بیست ساله ی انقلاب اسلامی را بررسی کنیم. وی با بیان اینکه سعی شده در این مستند صراحت بیان حفظ شود افزود: مصاف خارج از فضای رسانه ای صدا و سیما ساخته شده و سعی کرده ایم که تا جایی که ممکن است مستقل عمل کنیم.

تاجدین در ادامه با اشاره به تولیداتی که پیرامون موضوع اقتصاد است، افزود: سعی کردیم برنامه بلندمدتی در حوزه اقتصاد تبیین کنیم و در حال حاضر مشغول تدوین این برنامه برای ۵ سال آینده هستیم و قرار است ترکیبی از مستندهای بلند، کوتاه و انیمیشن، تولید بشود و در این بخش مستندهایی به طور مشخص درباره نفت، فساد اقتصادی و موضوع دلار داریم و در آن سلطه دلار را بر دنیا مورد بررسی قرار دادیم.

M SH7509اگر توانش را نداشته باشیم وارد این عرصه نمی شویم

مصطفی رضوانی معاون شبکه و تعاملات مرکز مستند سفیر در پاسخ به این سوال که «چرا مرکز سفیر خودش اقدام به پخش محصولاتش می کند؟» افزود: تا قبل از این توسط دیگران تلاشی برای نمایش مستندها در فضای خانگی وجود نداشت و همه فکر می کردند که محصولی به نام مستند، مخاطبان خاص خودش را دارد و کسی حاضر به سرمایه گذاری در این عرصه نبود. اما سفیر شروع کار خود را با مخاطب قرار دادن قشر دانشجو آغاز کرد و توانست این بخش از جامعه را به سمت خود گرایش دهد. با این حال ما با موسساتی که به طور تخصصی امکان پخش محصولاتمان را فراهم می کردند قراردادهایی را منعقد کردیم، ولی متاسفانه آنها نتوانستند انتظارات ما را برآورده کنند، به همین منظور خودمان تصمیم گرفتیم وارد این عرصه بشویم و واحدی به نام عرضه را در مرکز ایجاد کردیم تا بتوانیم محصولاتمان را خودمان توزیع کنیم. همچنین اقدام به جذب نمایندگی در دیگر استان ها و شهرستان های کشور کردیم و این کار همچنان ادامه دارد.

رضوانی در پاسخ به سوالی پیرامون ماهیت مرکز سفیر، با اشاره به اهداف سفیر گفت: یکی از اهداف سفیر تامین نیاز نظام در بخش رسانه ای است و برای تحقق این مهم علاوه بر تولید مستندهای کوتاه و بلند به تربیت نیروی متخصص نیز پرداخته ایم. همچنین قصد داریم با دفتر مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی  یک هم افزایی ایجاد کرده و ستادی را به منظور هماهنگی هرچه بیشتر راه اندازی کنیم.  وی همچنین از جذب همکاری برای ساخت مستند خبر داد و افزود: در بخش تحقیقات مستند و همچنین در تولید انیمیشن از کمک و مشارکت افراد مستعد استفاده می کنیم.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *