«سردار» روایت زندگی شهید شوشتری از زبان نوجوانان ایران

مرتضی علی عباس میرزائی، کارگردان فیلم مستند «سردار» درباره این فیلم گفت: این فیلم در مورد شهید نورعلی شوشتری است. در منطقه همه او را سردار خطاب می‌کردند و واقعا هم سردار و بزرگ بود.

وی افزود: داریوش رضایی 16 ساله این فیلم را روایت می‌کند. او سعی می‌کند شوشتری را بیشتر بشناسد و در این راه هر اطلاعاتی بدست می‌آورد را به دوربین ما می‌گوید.

کارگردان فیلم مستند «سردار» در خصوص چگونگی شکل‌گیری ایده این فیلم گفت:‌ خیلی فکر کردم که چگونه یک شهید را برای مردم معرفی کنم که جذاب باشد. نسل داریوش رضایی شهید شوشتری را نمی‌شناسند. آنها حتی نمی‌دانند جنگ چیست. آنها زمانی به دنیا آمدند که امام فوت کرده بود. من می‌خواستم بدانم روایت این آدم‌ها از افرادی مثل شوشتری چگونه است.

سردار نورعلی شوشتری ازسال 1388 به فعالیت در استان سیستان و بلوچستان پرداخت. او به کار فرهنگی و سازندگی اعتقاد داشت و برای این منطقه راه‌حل نظامی قائل نبود. حضور وی در کارهای فرهنگی باعث نزدیکی و همدلی عشایر و مردم بلوچستان با او شده بود.  او در یک بمب‌گذاری که توسط نیروهای جندالله در سیستان روی داد درکنار تعداد زیادی از مردم به شهادت رسید.

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار همزمان با هفته «ایران، قربانی حقوق بشر» اقدام به اکران فیلم‌های مرتبط با این موضوع در جای جای کشور کرده است. «سردار» یکی از مستندهای این مجموعه به تهیه‌کنندگی پژمان لشکری‌پور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *