دیماسی: «بوستان خانواده» در فضایی صمیمانه با مردم گفتگو می کند

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم٬ در حاشیه اکران مستند «بوستان خانواده» در روز دوم پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار٬ ویژه برنامه «سینماعمار» رادیو گفتگو با حضور محمد دیماسی، کارگردان این مستند به بررسی آن پرداخت.

دیماسی در ابتدای این گفتگو پیرامون موضوع مستند خود گفت: «مستند ما در رابطه با ازدیاد نسل، نقاط مثبت فرزندآوری و نقاط منفی کاهش جمعیت است. قالب فیلم گزارشی و کار کوتاه است.»

۱۳

وی افزود: «همانطور که در رسانه ها شنیده اید اخیرا جمعیت در کشور ما روند نزولی پیدا کرده و تک فرزندی تبدیل به بی‌فرزندی شده است. جا افتادن چنین فرهنگی ضربه زننده به جامعه است. لذا فیلم ما سویه انتقادی دارد اما در این مستند روی انتقاد به سوی کسی نیست، بلکه مردم را مخاطب خود قرار داده است. چون «بوستان خانواده» فضایی صمیمانه است که راوی فیلم ما در فضای بوستان و در کنار خانواده های مختلف می نشیند و گفتگو می کند. آنها نقاط مثبت و منفی را می گویند و مخاطب خود نتیجه گیری می کند.»

دیماسی درباره سابقه حضور خود در جشنواره عمار گفت: «این دومین کار بنده در مقام کارگردان در جشنواره عمار است. کار قبلی بنده در رابطه با «حاج حسن تفضلی» یک کار پرتره نیمه بلند بود. ایشان پدر صنعت نساجی ایران هستند و بستر کار در رابطه با تولید ملی و کارآفرینی بود. «بوستان خانواده» نیز دومین کار من در جشنواره عمار است. کار دیگری با نام «الف، لام، میم» در عمار امسال است که تدوین آن برعهده بنده بوده است.»

۱۶

این کارگردان درباره علت حضور خود در جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: «من شخصا دوست دارم کارهایم در عمار شرکت کند. حتی اگر در این جشنواره بیاید و جایزه هم نگیرد! زیرا جشنواره عمار را خط مقدم جبهه فرهنگی می‌دانم. کار هنرمند این است که از زاویه دیگری به موضوع نگاه کند و آن را با مردم به اشتراک بگذارد و به نظر من جشنواره عمار با توجه به اکران‌های مردمی این هدف را محقق کرده است.»

مستند «بوستان خانواده» اثر جدید سفیرفیلم به کارگردانی محمد دیماسی، به بررسی آسیب ها و تبعات منفی تک فرزندی و بعضا بی فرزندی در جامعه و خانواده ها می پردازد. این فیلم برای نخستین بار در جشنواره عمار به نمایش در خواهد آمد.

ویژه برنامه «سینماعمار» رادیو گفتگو، به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار هرشب بطور زنده از ساعت ۲۰ الی ۲۱ بر روی موج FM ردیف ۱۰۳.۵ پخش می گردد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *