سفیر در عمار | «محیط امن»؛ مستندی با سوژه‌های اجتماعی

به گزارش سفیرفیلم، این موسسه امسال با ۲۲ اثر شامل ۱ اثر بلند، ۷ اثر نیمه بلند و ۱۴ اثر کوتاه در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده است. سفیرفیلم قرار است برای نخستین بار ۱۶ اثر جدید خود را در این دوره از جشنواره به نمایش گذارد.

«سفیر در عمار» پرونده ای برای معرفی هر یک از این آثار جدید است. در نهمین شماره به معرفی مستند «محیط امن» می پردازیم:

مستند «محیط امن»:

 Mohite Amn_Poster2

مستند «محیط امن» از جدیدترین آثار سفیرفیلم  است که به دبیرخانه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شد.

«محیط امن» به کارگردانی حمید مهاجرانی و تهیه شده در مرکز سفیرفیلم، با بررسی نیازهای شرعی افرد در جامعه اسلامی، حکومت را در کنار ابزارهای سلبی، موظف به فراهم آوردن ابزارهای ایجابی در جهت برطرف کردن آن نیاز ها می شمارد. «محیط امن» در واقع مستندی در بررسی ایرادات قانونی برای ایجاد محیطی امن و سالم در جامعه است.

این فیلم بیان می کند اگر افرادی نیاز فردی مشروعی دارند که با قواعد و قرادادهای جمعی سازگار نیست، حکومت اسلامی و جامعه موظف است به جای منع یا بی‌تفاوتی نسبت به آن نیاز، وسایل یا محیط امنی برای رفع نیاز فردی وی فراهم کنند.

در این مستند ۱۷ دقیقه ای در گفت‌وگو با کارشناسان دینی و تربیتی مختلفی از جمله حجت‌السلام محمدرضا زائری، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر پیشین آموزش و پرورش و… سه سوژه اصلی بررسی می شوند. روزه‌خواری در ملا عام، استراحتگاه برای دانشجویان دختر در دانشگاه و حجاب دانش‌آموزان دختر در کلاس مدرسه از جمله این سوژه‌ها هستند.

این فیلم پس از جشنواره مردمی فیلم عمار توسط سفیرفیلم منتشر خواهد شد. آنونسی از این فیلم منتشر نشده را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

[fvplayer src=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2015/01/MohiteAmn-Announce.flv’ splash=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2015/01/dfd.jpg’]

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *