مراسم رونمایی مستند «هیچ و پول»

به گزارش روابط‌عمومی سفیرفیلم؛ مراسم رونمایی مستند «هیچ‌وپول» باحضور مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور در اردوگاه سیدالشهدا (ع) سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد. در این مراسم، پس از اکران مستند، میزگردی با حضور کارگردان و تهیه‌کننده‌ی مستند برگزار شد.

محمد باصفا، تهیه‌کننده‌ی مستند «هیچ‌وپول» درباره پیام کلی این مستند گفت: «مستند ما دو حرف عمده و کلی دارد. اول اینکه کیفیت بسیاری از مدارس غیردولتی پایین‌تر از چیزی است که در تبلیغات بیان می‌شود، و دوم اینکه سیاست‌های کلان در حوزه آموزش و پرورش، در حال گسترش این مدارس کم‌کیفیت و گران در سراسر کشور است.» باصفا افزود: «مستند ما تلاش می‌کند این دو واقعیت را پیش روی مخاطب خود قرار دهد و نگاه اولیای دانش‌آموزان نسبت به مدارس غیردولتی را اصلاح کند.»

 

 
IMG 7481
 

در ادامه این میزگرد، محمدمهدی خرمی کارگردان مستند گفت: «من خودم دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم و امیدوارم در کنار هم بتوانیم برای حل چالش‌های آموزش و پرورش در کشور تلاش کنیم.» خرمی ادامه داد: «مدارس غیردولتی در حال حاضر یکی از ریشه‌های بروز بی‎عدالتی در ساختار آموزش و پرورش کشور هستند. به جز چند مدرسه‎‌ی معدود، اکثر این مدارس کیفیت آموزشی و خدماتی بسیار پایینی دارند و بازدهی آن‌‎ها اندک است.»

 
خرمی در پاسخ به سوالی درباره مدارس سمپاد و جایگاه این مدارس در تحقق عدالت آموزشی گفت: «در شرایط فعلی نظام آموزش و پرورش ما، مدارس پرورش استعداد‌های درخشان در برابر رشد بی‌عدالتی مقاومت می‌کنند و شانس اندکی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت فراهم می‌آورند تا آن‌ها هم امکان پیشرفت و رشد را داشته باشند.»
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *