نقد آثار مستندسازان برتر در «شب‌های مستند»

بابک میزانی تهیه کننده مجموعه «شب‌های مستند» که سری قبلی آن با بازتاب خوب مخاطبان و اهالی فرهنگ مواجه شده بود، ضمن اعلام این خبر افزود: در سری جدید به سراغ مستندسازان شاخصی که در دوره‌های گذشته بنا به دلایل مختلف همچون سفر به خارج از کشور نتوانستند در برنامه حضور داشته باشند، رفته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین دراین برنامه از حضور مستندسازان جوانی که در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی کسب کرده‌اند، بهره‌مند می‌شویم.

میزانی گفت: شبهای مستند با حضور فیلمسازان و سعید قطبی‌زاده به عنوان مجری کار‌شناس به پخش و سپس نقد آثار برگزیده مه‌مان هر هفته می‌پردازد، ضمن اینکه در سری جدید در غیاب برخی مستندسازان به سراغ منتقدان حوزه سینمای مستند رفته‌ایم و منتقدان خوبی همچون سعید عقیقی به کار‌شناسان شبهای مستند اضافه شده‌اند.

این تهیه کننده حوزه مستند اضافه کرد: از آنجا که تعداد فیلمسازان حوزه مستند زیاد بود با موافقت شبکه مستند تصمیم گرفتیم تا در برخی هفته‌ها به جای برگزاری هفته بزرگداشت دو تا سه قسمت را به یک مستندساز اختصاص دهیم.

میزانی ابراز امیدواری کرد سری جدید «شبهای مستند» از 20 اردیبهشت ماه تا اواخر اسفند و این بار هر شب ساعت 23 به روی آنتن شبکه مستند برود.

همزمان با نخستین روزهای آغاز به کار شبکه مستند، مقدمات ساخت پردامنه‌ترین، گسترده‌ترین و مستمر‌ترین برنامه شبانه نقد به عنوان شب‌های مستند در تاریخ تلویزیون ایران ریخته شد.

این برنامه در 430 قسمت ساخته شد که در آن آثار نزدیک به 150 کارگردان سینمای مستند ایران پخش و نقد شد که این برنامه‌ها به تناوب و بی‌وقفه، هر شب از شبکه مستند سیما پخش شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *