داستان سقوط هواپیمای اسرائیلی در هلند در مستند «به سوی آسمان»

محمد ساسان، کارگردان مجموعه مستند «جام جهان نما» از ساخت مستند «به سوی آسمان» با موضوع افشای جنایات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس با سقوط یک هواپیما در هلند خبر داد.

وی در مورد «به سوی آسمان» افزود: این فیلم یک مستند آرشیوی است که در آن با استفاده از فیلم‌های آرشیوی و فیلم‌های پژوهشی به بررسی یک واقعه تاریخی می‌پردازیم. تعدادی از فیلم‎های موجود در این فیلم برای اولین بار است که پخش می‎شود. ما از یک فیلمبردار هم خواستیم تا از محل حادثه در کشور هلند تصویر بگیرد.

این مستندساز اضافه کرد: داستان این فیلم مربوط به سقوط یک هواپیمای اسرائیلی درسال 1992 در آمستردام هلند است. پس از سقوط این هواپیما در هلند، تعداد زیادی از افراد منطقه دچار بیماری‌های پوستی و سرطان می‌شوند. این حادثه پرده از یک جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی برمی‌دارد. با انجام تحقیقات مشخص می‌شود که هواپیمایی که سقوط کرده، حامل گازهای کشتار جمعی «سارین»  بوده است.

ساسان در ادامه گفت:‌ در قسمتی از «به سوی آسمان» می‌بینیم که فرود این هواپیما در فرودگاه هلند با هیچ مسئول رسمی فرودگاه هماهنگ نشده بود و این هواپیما به صورت مخفیانه قصد فرود در فرودگاه را داشت. همچنین در این فیلم می‌بینیم که با نشت گازهای کشتار جمعی کارشناسان قصد بازرسی از محل حادثه را دارند که این موضوع با مخالفت دولت آمریکا و هلند رو به رو می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه در مراحل پایانی تولید این مستند هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این فیلم برای هفته اول تیر آماده شود. این مستند از شبکه افق پخش می‌شود.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از  محمد ساسان، تهیه کننده و کارگردان؛ مهدی اسعد‎زاده، نویسنده؛ مهدی شاهد، تصویرگر؛ خانم یزدانی، سرپرست گروه پژوهش. مجری طرح این فیلم خانه مستند انقلاب اسلامی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *