امامقلی: «کالای کشتار» کمپینی برای تحریم کالاهای صهیونیستی است

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، محمدرضا امامقلی کارگردان مجموعه مستند «کالای کشتار» در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، در حاشیه اکران آخرین قسمت از این سریال، میهمان ویژه برنامه «سینماعمار» رادیو گفتگو شد.

وی در معرفی اثر خود گفت: مجموعه سریالی کالای کشتار به معرفی کالاهای صهیونیستی که در حال حاضر در بازارهای ایران و جهان وجود دارند می‌پردازد و دعوت و کمپینی است برای تحریم این کالاها.

امامقلی در پاسخ به این سوال که «آیا برای ورود این کالاها به ایران منع قانونی وجود ندارد؟» بیان داشت: ما در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پنج قانون مصوب مجلس و مورد تایید شورای نگهبان داریم، ولی متاسفانه بعضی از این کالاها نه اینکه بگوئیم مستقیما وارد ایران می‌شوند ولی تحت لیسانس این شرکت‌ها در ایران تولید می‌شوند که فرمول این‌ها تحت یک قرار داد و معاهده‌ در اختیار شرکت‌های داخلی قرار می‌گیرد و این شرکت‌ها از برند و نام تجاری آن‌ها استفاده می‌کنند.

Caption_Ofoghi-Recovered

کارگردان «کالای کشتار» ضمن اشاره به سودرسانی غیرمستقیم به شرکت‌های صهیونیستی با این روش تصریح کرد: وقتی تفاهم نامه‌ای بین ۲شرکت منعقد می‌شود که شرکتA تحت لیسانس شرکت B کالایی را تولید کند این یعنی ایجاد بازار برای فروش بیشتر در محدوده جغرافیایی شرکت A پس در نتیجه سودآوری اقتصادی هم برای آن شرکت خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که «ممکن است بعضی از این شرکت‌ها چند ملیتی باشند و بین سهامداران آن‌ها افراد صهیونیست هم دیده شود، ولی رسما متعلق به اسرائیل نباشند» افزود: وقتی شرکتی جایزه جوبلی که معروف‌ترین جایزه‌ای است که از دست نتانیاهو دریافت می‌کند به نظر من این شرکت خدمات شایسته‌ای را به رژیم صهیونیستی ارائه داده است پس در نتیجه باید تحریم شود. درباره چند ملیتی بودن هم بله اکثر این شرکت‌ها چند ملیتی هستند، ولی سهامداران اصلی آن صهیونیست هستند. ضمن اینکه این شرکت‌ها به صورت مستقیم کمک‌های مالی خودشان را به اتفاقاتی که دارد در دنیا به وسیله رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد ارائه می‌کنند.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره چگونگی دسترسی و تماشای این آثار برای علاقه مند گفت: این آثار برای اولین بار در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش درآمدند. ماهیت کارها به صورت یک تیزر ۴۰ الی ۵۰ ثانیه‌ای است که در ابتدا یک پیام بازرگانی است ولی در ادامه به یک ضد تبلیغ تبدیل می‌‌شود. قسمت اول این سریال با عنوان «گرم بنوشید» توسط مجموعه سفیرفیلم منتشر شده است که هم اکنون در سایت این مجموعه موجود است و به معرفی یکی از برندهای نوشابه اختصاص دارد. قسمت‌های بعدی هم درباره سایر برندهای مصرفی است که در ایران موجود هستند و موسسه سفیر فیلم قطعا برای توزیع آن‌ها برنامه دارد.

امامقلی در پایان با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرمودند: اگر هر مسلمان یک سطل آب به سوی اسرائیل بریزد اسرائیل را آب خواهد برد. از عموم مردم دعوت کرد تا کمک کنند این سیل زودتر راه بیافتد و این غده سرطانی زودتر از جهان حذف شود.

ویژه برنامه «سینماعمار» رادیو گفتگو، به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار هرشب بطور زنده از ساعت ۲۰ الی ۲۱ بر روی موج FM ردیف ۱۰۳.۵ پخش می گردد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *