هدف «نازیسم»، نمایش عدم وجود نگاه ساختاری به عدالت است

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، امیرحسین خلیلی کارگردان مستند «نازیسم» در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: «مستند «نازیسم» یک مستند کوتاه درباره مشکلات به وجود آمده در یک روستا است که با مشکل کم آبی مواجه است. مشکلی که نه صرفا به خاطر خشک سالی بلکه به خاطر برداشت های بی رویه آب توسط یک مزرعه در نزدیکی روستا است.»

خلیلی درباره روند ساخت این مستند اظهار داشت: «حدود ۶ ماه تحقیقات اولیه مستند و جمع آوری اطلاعات لازم به طول انجامید. پس از  آن حدود ۱ ماه نگارش فیلمنامه اولیه زمان برد و در نهایت دو هفته پیش تولید و یک هفته فیلمبرداری کار به طول انجامید.»

وی افزود: «این فیلم ۲۰ دقیقه است. نازیسم یک مستند مشاهده گر است که دوربین، مخاطب را به دیدن داستان ترغیب می کند. نریشن در طول کار به بیننده کمک می کند تا به فهم دقیق تری از ماجرا دست یابد.»

خلیلی درباره مخاطب و هدف فیلم عنوان داشت: «مخاطب کار به لحاظ سن همه سنین به غیر از کودکان هستند. اما به غیر این تقسیم بندی، هر کسی که علاقه مند به دیدن بخشی از مشکلات ناشی از بی توجهی به مقوله عدالت در کشور است می تواند مخاطب اصلی این مستند باشد.»

این کارگردان افزود: «آنچه در این اثر به عنوان یک هدف مهم و اولویت دار مطرح است، عدم وجود نگاه ساختاری به عدالت در کشور است. به زعم نویسنده آنچه در این مستند دیده می شود، مصداق کاملی برای گفتمان پیشرفت و عدالت است که در اثر فقدان نگاه عدالت محور به مقوله پیشرفت تبعات فراوان منفی بر جای نهاده و باعث ایجاد آسیب های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شده است.»

وی درباره سابقه هنری خود بیان داشت: «فیلمسازی را به شکل تجربی شروع کردم و یک فیلم کوتاه و یک مستندگزارشی را کارگردانی کرده ام. در یک فیلم کوتاه نیز به عنوان مدیرصحنه حضور داشته ام.»

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *