«کربلای ۹۴» پاسخی به جنجال‌ رسانه های بیگانه

محمدرضا امام‌قلی، کارگردان مستند «کربلای ۹۴» گفت: ماهیت این مستند به بازخوانی عملیات کربلای ۴ باز می‌گردد و در ضمن آن به جنجال‌های رسانه های بیگانه مانند بی بی سی فارسی در خصوص خود عملیات و همچنین تبلیغات آنها مبنی بر اینکه فقط قشر خاصی در تشییع شهدا حضور داشته‌اند، پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: ما می‌خواستیم نشان دهیم که چنین چیزی نیست و از همه اقشار مردم برای تشییع شهدا آمده بودند. زیرا روحیه مردم نشات گرفته از ایثار و مقاومت است.

۱۴۳۴۴۷۰۴۹۹۹۵۸_khosroshahi-9

امام‌قلی به فاز دوم این مستند اشاره کرد و اظهار داشت: در قسمت دوم مستند به سراغ پنج تن از رزمندگان کربلای ۴ رفته‌ایم که دو نفر از ایشان جزء غواصانی بودند که اسیر شدند و قرار بود زنده به گور شوند ولی زنده ماندند و به اسارت گرفته شدند و در نهایت به اردوگاهی دیگر منتقل شدند. همجنین در این مستند به علت لو رفتن عملیات پرداخته شده است که نقش هواپیماهای هاواکس در این موضوع کاملا موثر بوده است.

کارگردان مستند «کربلای ۹۴» به ویژگی‌‌های منحصر به فرد این مستند اشاره کرد و گفت: در این مستند برای اولین بار تصاویر و فیلمی مخصوص از عملیات غواصان پخش می‌شود. یکی از مهمترین قسمت‌های این مستند نیز آشنایی با غواص‌های زنده‌مانده از آن عملیات است. آنها از لحظه دستگیری خود می‌گویند و اینکه هنگام دستگیری توسط یک عکاس خارجی از آنها عکسی گرفته می‌شود و بعدها در حالی که خانواده آنها گمان می‌کردند که شهید شده‌اند، آن عکس در یک سنگر عراقی یافت می‌شود و خانواده ایشان از زنده بودن آنها مطلع می‌شوند.

گفتنی است مستند «کربلای ۹۴» در ۱۶ دقیقه توسط موسسه سفیر فیلم تهیه شده است و قرار است همزمان با اربعین شهدای غواص کربلای ۴ از شبکه استانی قزوین پخش شود. مراسم تشییع ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ خرداد ماه سال جاری با حضور با شکوه و عظیم مردم تهران در میدان بهارستان برگزار شد.

منبع: حلقه وصل

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *