حضور ۱۴ اثر از مرکز مستند سفیر در جشنواره فیلم عمار

حضور ۱۴ اثر از سفیرفیلم در جشنواره فیلم عمار

مدیر تحقیق و توسعه مرکز مستند سفیر از ارسال ۱۴ اثر این مرکز به جشنواره عمار خبر داد و گفت: ۱۲ اثر مستندکوتاه، یک اثر مستند بلند و یک اثر داستانی کوتاه در میان آثار دیده می‌شود.

مصطفی رضوانی مستندساز و مدیر تحقیق و توسعه مرکز مستند سفیر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس درباره حضور این مرکز در سومین جشنواره فیلم عمار گفت: با توجه به موفقیت مستندهای مرکز در دومین دوره جشنواره عمار، سال جاری ۱۴ اثر را برای حضور به دبیرخانه جشنواره مردمی عمار ارسال کردیم.

وی افزود: ۱۲ اثر مستندکوتاه، یک اثر مستند بلند و یک اثر داستانی کوتاه در میان آثار ارسال شده مرکز مستند سفیر وجود دارد.

رضوانی درباره مستند بلند ارسال شده به سومین جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: مستند «میراث آلبرتا» که سال گذشته در بخش مستند جشنواره فجر حاضر شد را برای بخش نقد درون گفتمانی این جشنواره ارسال کردیم.

حضور آثار مرکز مستند سفیر در سه بخش جنگ نرم، تاریخ انقلاب اسلامی و نقد درون گفتمانی

وی همچنین به فیلم داستانی کوتاه ارسالی مرکز مستند سفیر اشاره کرد و افزود: فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای «راه ناتمام» که به موضوع شهید گمنام می‌پردازد به کارگردانی سیدمهدی کرباسی به سومین جشنواره مردمی عمار ارسال شده است.

این مستندساز با بیان اینکه آثار ارسالی مرکز مستند سفیر به جشنواره عمار در سه بخش جنگ نرم، تاریخ انقلاب اسلامی و نقد درون گفتمانی بوده است، تاکید کرد: دو کار «بهارستان» و «انقلاب در خیابان روزولت» از جمله آثاری است که در بخش تاریخ انقلاب اسلامی به جشنواره عمار ارسال شده است.

وی افزود: کار دیگر در این بخش «ناگفته‌هایی از نام‌هایی نه چندان» است که به اسامی برخی خیابان‌های شهر و وجه تسمیه آنها می‌پردازد.

«انتخاب گران»، «مقاومت در مدار ۵۵ درجه» و «مهمانی آتش» سه اثر رضوانی برای جشنواره عمار

رضوانی همچنین درباره آثاری که خود به این جشنواره ارسال کرده است، نیز گفت: «انتخاب گران» که به بحث گرانی‌های سال اخیر می‌پردازد در حوزه نقد درون گفتمانی شرکت داده شده است.

وی با بیان اینکه «مقاومت در مدار ۵۵ درجه» از دیگر آثار او در این جشنواره خواهد بود، افزود: کار دیگری که برای جشنواره عمار ارسال کردم کاری درباره میانمار با عنوان «مهمانی آتش» است که امیدوارم در جشنواره پذیرفته شود.

رضوانی ادامه داد: آقای مجتبی خلفی‌زاده نیز با سه اثر «سه روایت از سفر رهبری به خراسان شمالی»، «بازگشت دیپلمات‌ها» و «شهید روشن» و حسین حق‌پناه با مستند «دلبندان» و همچنین محمدحسن مددی با «وعد الصادق» در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

مدیر تحقیق و توسعه مرکز مستند سفیر با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰ اثر در جشنواره عمار داشتیم، تصریح کرد: در دوره دوم جشنواره عمار ۳ جایزه به این موسسه رسید و امیدواریم امسال نیز بتوانیم جایزه‌هایی را دریافت کنیم که به نظرم شانس «میراث آلبرتا» بیشتر باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *