پایان ساخت مستند «خواب‎های سیاه»، یک روایت ایرانی از بحران سودان

مصطفی حریری، کارگردان فیلم «خواب‎های سیاه» از اتمام ساخت این مستند خبر داد و گفت: ساخت مجموعه ۵ قسمتی این مستند به پایان رسیده است. تدوین فیلم تک قسمتی «خواب‎های سیاه» نیز کامل شده است. هم اکنون در حال ساخت تیتراژ فیلم تک قسمتی هستیم.

وی در خصوص مجموعه ۵ قسمتی مستند «خواب‎های سیاه» خاطرنشان کرد: هر قسمت از این مجموعه  ۲۸ دقیقه‌ای برشی از تاریخ سودان  از زمان استقلال تاکنون است.

کارگردان فیلم «خواب‎های سیاه» افزود: قسمت اول این مجموعه به معرفی سودان، وضعیت فعلی و رفراندوم این کشور می‌پردازد. قسمت دوم و سوم به جنگ این کشور اختصاص دارد. قسمت سوم بر نقش بازیگردانان جنگ های سودان بخصوص رژیم اشغالگر قدس تمرکز دارد.

حریری اضافه کرد: قسمت چهارم «خواب‎های سیاه» به بیوگرافی «جانگارانگ» رهبر فقید شورشیان جنوب سودان و مرگ مشکوک وی می‌پردازد. قسمت پنجم نیز نگاهی به چالش‌های آینده سودان دارد.

در سال ۲۰۱۱ رفراندومی در سودان انجام شد که طی آن مردم به جداسازی جنوب سودان از این کشور رای دادند. در جولای ۲۰۱۱ استقلال جنوب سودان بصورت رسمی اعلام شد و اولین نمونه تجزیه در قرن ۲۱ رخ داد. سودان به دلیل وسعت، قدمت و موقعیتی استراتژیکی که در آفریقا دارد به عنوان یک قطب سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شود و به همین دلیل کشورهای منطقه آفریقا و قدرتهای جهان به آن نظر دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *