«جای خالی» را نمونه يك كرسی آزادانديشی جدی و هنرمندانه يافتم

به گزارش سفیرفیلم٬ مدیر این موسسه٬ یادداشتی بر جدیدترین اثر سفیرفیلم٬ «جای خالی» نوشته است. متن این یادداشت در ادامه آمده است:

مستند «جای خالی» را نمونه يك كرسی آزادانديشی جدی، آرام، رو به جلو و البته هنرمندانه و ظريف يافتم.

«جای خالی» چهره های عميق و متفكر فرهنگی در هدايت نخبگانی و تنظيم مسير حركت جامعه را بايد با ايجاد فرصت و بستر طرح و نقد نظرات پر كرد. كسانی كه همچون خود فرهنگ در حاشيه قرار گرفته اند٬ اما دلسوزانه به دنبال مباحثه و يافتن راه حل برای دغدغه های جامعه شان هستند.

صحبت و مباحثه در مسأله ای به اين اهميت، و تمرين رشد و اعتلا، و نيز آسيب شناسی رفتارها و مولفه های فرهنگی، در شرايط غلبه سياست و اقتصاد بر بالاسری خود يعنی فرهنگ، ضرورت امروز جامعه ماست.

مستند «جای خالی» بهانه ای برای طرح يك دغدغه است كه مسأله امروز و مهمتر از آن، مشكل و چالش فردای ما خواهد بود اما از آن غافليم. اين اثر، تلاشی جدی برای شكل گيری مسيری نو به سمت تأمل و تفكر در حوزه فرهنگ به عنوان زيربنای فكری و رفتاری جامعه، و علت العلل مسائل كشور است كه از دغدغه ای عميق و پرنشاط و حركتي آرام و با طمأنينه از سوی سازندگان آن نشأت می گيرد.

اميدوارم اين نگاه در «سفير» و سفيران فرهنگی كشور تداوم و استمرار داشته باشد و هنرمندان و موثرين فرهنگی در عين سياس بودن، اندكی از سياست زدگی و سطحی نگری فاصله بگيرند. در اين عرصه بايد به صورت مستمر به ترجمه و فرآوری و بازتوليد مفاهيم در سطوح مختلف اجتماعی پرداخت و اين مسأله، جز با تعامل و ارتباط مستمر و عميق با مردم و دغدغه ها و مسائل آنان محقق نخواهد شد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *