راهیابی مستند «جای خالی» به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر‎

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، مستند «جای خالی» ساخته کمیل سوهانی به بخش مسابقه فیلم های مستند سی و سومین جشنواره فیلم فجر راه یافت.

هیئت انتخاب بخش مستند جشنواره سی و سوم، پیش از این از رسیدن ۱۰۰ فیلم به این بخش خبر داده بود. بنابر اطلاعیه روابط عمومی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اسامی فیلم های مسابقه این بخش به شرح زیر است:

۱. آتلان (معین کریم الدینی)
۲. آزاد راه (محسن خانجهانی)
۳. بختک (محمد کارت)
۴. پناهگاه (عباس سندی)
۵. جای خالی (کمیل سوهانی)
۶. زندگی پنهان (دلاور دوستانیان)
۷. سفر به آمادای (فرشاد افشین پور)
۸. سمفونی استیضاح (محمدعلی شعبانی)
۹. فیه ما فیه (صادق داوری فر)
۱۰. کربلا، جغرافیای یک تاریخ (داریوش یاری)
۱۱. من می خوام شاه بشم (مهدی گنجی)

جعفر صانعی مقدم، عزیزاله حاجی مشهدی، پیروز کلانتری، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان هیات انتخاب آثار بخش مستند را بر عهده داشتند.

گفتنی است سفیرفیلم علاوه بر این اثر، فیلم داستانی کوتاه «میتینگ» را نیز به دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ارسال کرده بود.

مستند «جای خالی» کنکاشی است در خلق و خوها و رفتارهای اجتماعی مردم ایران، برای پاسخگویی به این پرسش که چرا مردم ایران با دارا بودن یک پیشینه ی غنیِ فرهنگ ایرانی- اسلامی، امروز با مشکلات و معضلات فراوانی در عرصه فرهنگ عمومی مواجه است. به همین منظور روایتگر مستند در بین اقشار مختلف مردم رفته و با بررسی منابع فرهنگی مردم ایران به دنبال ریشه های آسیب های فرهنگی موجود در جامعه می گردد.

تیزر این مستند را می توانید از بخش زیر مشاهده کنید:

[fvplayer src=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2014/06/Tizer-JayeKhali-33MB.flv’ splash=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2013/11/234.jpg’]

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *