علت اصلی لغو اکران مستند شب نامه چه بود؟!

در پی لغو اکران مستند شب نامه توسط مسئولین دانشگاه تهران؛ در حالی که افکار عمومی دانشجویان و همچنین مرکز مستند سفیر فیلم منتظر شنیدن دلایل این اقدام غیر منتظره بودند، معاونت محترم فرهنگی دانشگاه ضمن مصاحبه ای؛ علت اصلی لغو اکران را عدم ارائه مجوزی دانستند که رضایت مرکز مستندسازی سفیر فیلم در آن قید شده باشد.
گفتنی است که روز قبل از برنامه، چند نفری از مرکز مستندسازی سفیر فیلم برای اطمینان از  سالم بودن امکانات فنی سالن چمران به دانشگاه تهران مراجعه کردند و اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم رونمایی را انجام دادند. چگونه ممکن است بسیج دانشجویی بدون اجازه برای مستند این مرکز رونمایی گذاشته باشد و به اصطلاح مستندش را دزدیده باشد، حال آن که مسئولین دانشگاه برای چک کردن امکانات فنی سالن به این مرکز اجازه ورود داده باشند؟
قابل توجه است که سفیر فیلم از طریق کانال های رسمی خود؛ خبر رونمایی مستند در دانشگاه تهران را چند روز قبل از برنامه منتشر کرده بود. همچنین بسیج دانشجویی از یک هفته قبل، پوستر رونمایی را در سرتاسر دانشگاه کار کرده و بیش از ۳۵۰ نفر نیز برای شرکت در برنامه ثبت نام کرده بودند. اما جالب اینکه در تمام این یک هفته؛ بحث عدم اجازه سفیرفیلم مطرح نبود و حتی اجازه‌ی ورود چندباره توسط مسئولین سالن چمران دانشکده فنی داده شد.
از همین رو؛ روابط عمومی سفیر فیلم به اطلاع دانشجویان می رساند که اکران مستند شب نامه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با هماهنگی کامل این مرکز بوده است. حتی در فرآیند خارج از رویه‌ی مسئولین دانشگاه تمام مجوزهای قانونی مجموعه‌ی سفیرفیلم مستقیم به مسئولان ارائه شده بود و با این حال ادعای معاونت فرهنگی این دانشگاه نه تنها پاسخی برای اذهان ملتهب نبود که تناقض گویی های ایشان ضمن توهین به جوانان انقلابی این دانشگاه، نگرانی ها را بیشتر کرد.
بهتر بود به جای دکتر سرسنگی؛ معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، شخص یا اشخاصی که درخواست لغو مستند را از خارج دانشگاه صادر کرده بودند مصاحبه می نمودند. شاید در این صورت به جای این که شاهد توهین به جوانان انقلابی باشیم، پاسخی منطقی برای به هم زدن برنامه بسیج دانشجویی این دانشگاه می یافتیم.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *