رونمایی از مستند خون ریزی و کمپین نجات آرزوها

پویش «نجات آرزوها» آغاز کار کرد

پویش نجات آرزوها دیشب در برج میلاد و با حضور پرتعداد مردم برگزار شد. در این مراسم ابتدا از مستند سینمایی خون ریزی با موضوع سقط جنین رونمایی شد. این مستند اجتماعی به افشاگری از مرگبارترین اتفاق تاریخ می پردازد. مستند خون ریزی به سراغ یکی از بزرگترین دوقطبی های حال حاضر دنیا رفته و ماجرای قانونی شدن سقط جنین در جهان را در قالب داستانی جذاب و پرحادثه همراه با سوژه هایی عجیب و دیده نشده روایت می کند. یکی از حاضران در سالن در پیج شخصی اش نوشته: خیلی وقت بود که مستندی که واقعا روی من اثرگذار باشد ندیده بودم ولی این مستند واقعا اثرگذار بود.

پس از پخش این اثر، محمد خوشدل فر کارگردان مستند، صحبت های خود را با یک آمار تکان دهنده آغاز کرد: در همین مدتی که شما این مستند را دیدید بیش از هزار کودک در سراسر جهان به قتل رسیدند. او در ادامه گفت: در جهانی که اثبات شده نابودی یک درخت چه قدر می تواند بر زندگی ما اثرگذار باشد هنوز به مرگ انسان های بی گناه توجهی نمی شود و این عجیب است. او در ادامه صحبت هایش به نتایج پژوهشی پرسش محور اشاره کرد که علت اصلی سقط اصلی سقط در ایران را مسائل فرهنگی برآورد کرده بود و نه مسائل اقتصادی.

این مراسم یک اتفاق غیرمنتظره هم داشت: خانمی که از رشت برای دیدن این مستند به تهران آمده بود پای تریبون آمد و گفت: وقتی باردار شدم همه گفتند بچه ات را سقط کن ولی من مقاومت کردم. حتی پدر بچه گفت میلیون ها تومان خرج می کنم تا این بچه را نابود کنیم ولی من گفتم میلیون ها قطره عرق می ریزم تا این بچه به جایی برسد و به مردم خدمت کند. من تا پای جان بچه ام را نگه میدارم.

در ادامه این مراسم پیام هایی حمایت کننده از سراسر جهان خطاب به برگزار کنندگان این کمپین پخش و با تشویق حضار همراه شد.
درنهایت پس از اجرای زنده حمید هیراد، جمعیت پرتعداد حاضران در حالی که بادکنک هایی نورانی را در دست داشتند از سالن همایش های بین المللی به سمت برج میلاد حرکت کردند تا این بالن ها را به یاد کودکان سقط شده آن روز به آسمان بفرستند. اتفاقی که برای اولین بار در ایران انجام می شد.

درنهایت هزار بادکنک به رنگ های آبی و صورتی که چراغ های سبز و سفید و آبی به آن ها متصل شده بود در یک لحظه به آسمان فرستاده شدند که لحظاتی بعد جلوه ی خاصی به آسمان دادند.
یک کاربر اینستاگرامی با انتشار فیلم این واقعه در صفحه خود نوشت: به سرگردانی بادکنک ها وقتی بالا میرن نگاه کنید. کسی چه می دونه؟ شاید روح های سرگردان جنین های سقط شده همینقدر سرگردان دنبال پدر و مادرشون می گردن.

کاربر دیگری نوشت: چه قدر من با دیدن فیلم بالا رفتن بالن ها اشک ریختم و خدا رو شاکرم با اینکه پسرم بیمار بود او را سقط نکردم.

این مراسم در روزهای آتی در شهرهای دیگر کشور نیز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *