«کدام انحراف؟»؛ نقد سیاست خارجی دولت دهم با محوریت برنامه هسته‌ای

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم٬ در حاشیه اکران مستند «کدام انحراف؟» در پنجمین روز از جشنواره مردمی فیلم عمار٬ «سینماعمار» در بخشی از برنامه شب گذشته خود، ۱۸ دی ماه که بطور زنده از سینما فلسطین روی موج رادیو گفت‌و‌گو پخش می‌شد با رضا صادقی٬ کارگردان مستند «کدام انحراف؟» گفتگو کرد.

صادقی در ابتدای این گفتگو مستند «کدام انحراف؟» را کاری از موسسه سفیرفیلم خواند که سعی بر این بوده تا سیاست خارجی دولت دهم با محوریت برنامه هسته ای به نقد کشیده شود.

گفتگوی زنده رضا صادقی٬ کارگردان مستند «کدام انحراف؟» با برنامه رادیویی سینماعمار

در این مستند با افرادی همچون مهندس مشایی، دکتر محمدجواد لاریجانی و مهدی محمدی شده است.

کارگردان مستند «کدام انحراف؟» ادامه داد: «این مستند ۳۷ دقیقه است و در آن به انحرافات زیادی اشاره شد. بحث اختلافاتی که در بحث هسته ای بود و حواشی آن نظیر بحث انتخابات آزاد، تأثیری که فتنه ۸۸ روی برنامه هسته ای داشت و سمت دهی شد و…»

وی درباره ریشه این انحرافات گفت: «ما در تحقیقات مان به این نتیجه رسیدیم که مؤسساتی در آمریکا در سال ۲۰۰۹ به این عقیده رسیدند که تا سال ۲۰۱۲ فشار اقتصادی در ایران باید افزایش یابد و همچنان که مشاهده شد، در این سال ها این اتفاق می افتد. همچنین این مؤسسات بحث «انتخابات آزاد» را در ایران مطرح کردند و مشاهده کردیم که این اتفاق نیز رخ داده است. لذا ریشه این انحرافات جایی خارج از ایران بود.»

گفتگوی زنده رضا صادقی٬ کارگردان مستند «کدام انحراف؟» با برنامه رادیویی سینماعمار

«کدام انحراف؟» اولین کار بلند رضا صادقی است. او درباره انتخاب این موضوع پرمخاطره برای اولین کار خود گفت: «البته وقتی که وارد این موضوع شدیم، دیدیم که واقعاً کار پرمخاطره ای نیست. چرا که عده ای از جوانان حزب الهی تحقیقاتی را انجام و در آن به این نتیجه رسیده بودند که کدهایی وجود دارد که براساس آن همه اتفاقات جاری از بیرون کنترل می شود و ما این مستند را براساس آن تحقیقات ساختیم.»

سینماعمار برنامه رادیویی است که از شبکه رادیویی گفت‌و‌گو پخش می‌گردد. این برنامه به مناسبت برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار از جمعه ۱۳ تا شنبه ۲۱ دی از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با استقرار در محل برپایی جشنواره در سینما فلسطین٬ اقدام به ارائه گزارش لحظه به لحظه از این رخداد فرهنگی می‌کند.

برای شنیدن صوت این گفتگو اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *